Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid
Mercury Mariner Hybrid

Også Mercury vil være hybride

Mercury lanserer sin Mariner Hybrid i Chicago. Dette blir en modell i begrenset opplag, men det spiller liten rolle så lenge den deler det meste med broder Ford Escape Hybrid.

Publisert Sist oppdatert

Den var egentlig planlagt som 2007-modell men ble fremskyndet med et år grunnet økt interesse for hybrid teknikk i USA. Mariner Hybrid er en av fire nye hybridbiler Ford-gruppen skal lansere i løpet av de neste tre årene. Den kommer på markedet i Statene høsten 2005.

Drivlinjen består av en 2,3-liters firesylindret bensinmotor, to elektriske motorer som sørger for både motor og generatorfunksjoner, en elektronisk styrt CVT gearkasse og 250 D-size nikkel-metallhydrid batterier.

Bilen kan kjøre 4 mil i inntil 40 km/t elektrisk uten å forurense, og når de 133 hestekreftene fra bensinmotoren ikke trengs, stenges denne automatisk av. Ved behov utvikler bensin- og elektromotorene tilsvarende 155 hester og gir en akselerasjon i samme gate som en vanlig Mariner med V6 oppnår.

Modellen blir neppe å finne utenfor Nord-Amerika, og Mercury snakker om en årsproduksjon på beskjedne 1000 biler.

Powered by Labrador CMS