-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chrysler lekker om Detroit
Chrysler-gruppen forteller at de skal vise tre nye konseptbiler i Detroit i januar. Fellesnevneren er at de benytter ikke-konvensjonelle drivlinjer.
ecoVoyager Concept er Chryslers forslag til en fremtidig 4-seters familiebil. Den skal appellere til de som søker eleganse og enkelhet og tar godt vare på den plassen som normalt opptas av en konvensjonell drivlinje.
I stedet for konvensjonell motor benytter ecoVoyager en avansert lithium-ion batteripakke i kombinasjon med en liten, avansert hydrogen brenselcelle som utvider bilens rekkevidde. Resultatet er et kjøretøy med en total rekkevidde på nærmere 500 kilometer som ikke slipper ut annet enn ren vanndamp fra eksosrørene.
Mål: 4.856 x 1.915 x 1x600 mm (LxBxH)
Akselavstand: 2.946 mm
Dodge ZEO Concept er en 2+2 med typisk Dodge-appell. Den viser hvordan en muskelbil for det 21. århundre kan bli.
Bilen er bygget med tanke på bilentusiaster og drives av en elektrisk motor som får energi fra en lithium-ion batteripakke med en kapasitet nok til minst 400 km avgassfri kjøring.
I motsetning til de fleste andre elbiler er Dodge ZEO en firedørs bil for fire personer som i tillegg til å ta vare på miljøet, også ivaretar de fleste funksjoner til en konvensjonell bil.
Mål: 4.390 x 1.743 x 1.290 mm (LxBxH)
Akselavstand: 2.792 mm
Jeep Renegade Concept er den tredje i rekken av prototyper Chrylser-gruppen presenterer i Detroit.
Her har vi en kompakt 2-seter for de som ikke lar seg stoppe av dårlig vær og ufremkommelige veier. Både eksteriør og interiør rengjøres raskt med hageslangen etter en tur i gjørma.
Drivlinjen består av en lithium-ion batteri og en Bluetec dieselmotor. Resultatet er en bil som klarer seg med et snittforbruk på rundt 0,2 liter på mila.
Mål: 3.885 x 1.598 x 1.431 mm (LxBxH)
Akselavstand: 2.580 mm
Hvordan skissene blir overført til metall, får vi se når NAIAS, den internasjonale bilutstillingen i Detroit, åpner 14. januar 2008. Nyhetene derfra får du som vanlig servert i rikelig monn her på BilNorge.no.