-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt modellprogram for Chrysler/Jeep
Detroit (BilNorge.no) – Chrysler-Jeep-Dodge skifter ut alle modeller. I løpet av de neste to årene får de i følge eget utsagn Norges mest spennende modellprogram. Bilene blir mindre amerikanske, og det skal satses for fullt i Norge.
Fornyelse, utvidelse og nytt image. Det er programmet for Chrysler-Jeep de neste årene. Det starter med nye produkter som vil endre manges oppfatning av merkene. Bilene blir mindre amerikanske. De skal konkurrere med suksessfulle japanske biler, og nytt er det at motorene kommer fra Mercedes og Volkswagen. Nå har arbeidet startet med å bygge ut forhandlernettet som skal være klart til de nye modellene kommer.
Jeep Commander er klar for lansering i mars. Den blir også tilgjengelig som varebil.
Jeep Compass er på det norske markedet i oktober/november. Det er en bil som direkte vil konkurrere med Toyota RAV4. En kompakt jeep med en 2,0-liters dieselmotor fra VW-konsernet. Med den motoren kan bilen bli en avgiftsvinner.
Jeep Patriot lanseres i februar 2007.
Jeep Wrangler i helt ny versjon blir også lansert i Norge i 2007.
- Jeg er imponert over det nye Jeep-programmet, sier styreformann i Chrysler Norge AS, Arne Berg. Det har aldri vært tettere og mer konkurransedyktig, sier mannen som i sin tid bygget opp Chrysler i Norge.
Dodge kommer
Og Dodge skal inn på det norske markedet. Første modell blir Caliber som alt skal være i Norge i juni. Det er familiebiler som vil bruke verdensmotoren utviklet i et samarbeide mellom Hyundai, Mitsubishi og Chrysler/Dodge.
Voyager forsvinner – nesten
I 2007 er det slutt på dagens Chrysler Voyager. Da kommer det en erstatter under merkenavnet Dodge. Det er en bil Chrysler-Dodge utvikler på en felles plattform med VW. Og mens VW skal bygge en ny Transporter – og/eller muligens en Sharan, skal Dodge bygge en ny Voyager.
- Vår bil skal frakte mennesker, ikke gods, sier adm. direktør Ole Grønvold i Chrysler Norge. Han avkrefter at dagens Voyager vil fortsette når Dodge kommer med en ny modell.
Klar – ferdig – gå
Bilene kommer – nå er arbeidet i gang med å bygge forhandlernettet som kan gi de nye modellene en rettferdig behandling. Importøren vil ha aktive forhandlere som tror på Chrysler-Jeep og som ikke bare skal leve av ettermarkedet.
Importøren skal vise vei i Stor-Oslo der de skal ha på plass minst en ny forhandler med en standard ingen har sett tidligere. Men det blir uten cowboyhatter og jeans. For Chrysler-Jeep er Verdensbiler – ikke Amerikanere.
De har lov til å si det når man vet at de fleste Chryslere for Europa bygges i Østerrike og mange av komponentene har sitt opphav fra Stuttgart.
Og det er langt fra Amerika!