-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nytt modellprogram for Chrysler/Jeep
Detroit (BilNorge.no) – Chrysler-Jeep-Dodge skifter ut alle modeller. I løpet av de neste to årene får de i følge eget utsagn Norges mest spennende modellprogram. Bilene blir mindre amerikanske, og det skal satses for fullt i Norge.
Fornyelse, utvidelse og nytt image. Det er programmet for Chrysler-Jeep de neste årene. Det starter med nye produkter som vil endre manges oppfatning av merkene. Bilene blir mindre amerikanske. De skal konkurrere med suksessfulle japanske biler, og nytt er det at motorene kommer fra Mercedes og Volkswagen. Nå har arbeidet startet med å bygge ut forhandlernettet som skal være klart til de nye modellene kommer.
Jeep Commander er klar for lansering i mars. Den blir også tilgjengelig som varebil.
Jeep Compass er på det norske markedet i oktober/november. Det er en bil som direkte vil konkurrere med Toyota RAV4. En kompakt jeep med en 2,0-liters dieselmotor fra VW-konsernet. Med den motoren kan bilen bli en avgiftsvinner.
Jeep Patriot lanseres i februar 2007.
Jeep Wrangler i helt ny versjon blir også lansert i Norge i 2007.
- Jeg er imponert over det nye Jeep-programmet, sier styreformann i Chrysler Norge AS, Arne Berg. Det har aldri vært tettere og mer konkurransedyktig, sier mannen som i sin tid bygget opp Chrysler i Norge.
Dodge kommer
Og Dodge skal inn på det norske markedet. Første modell blir Caliber som alt skal være i Norge i juni. Det er familiebiler som vil bruke verdensmotoren utviklet i et samarbeide mellom Hyundai, Mitsubishi og Chrysler/Dodge.
Voyager forsvinner – nesten
I 2007 er det slutt på dagens Chrysler Voyager. Da kommer det en erstatter under merkenavnet Dodge. Det er en bil Chrysler-Dodge utvikler på en felles plattform med VW. Og mens VW skal bygge en ny Transporter – og/eller muligens en Sharan, skal Dodge bygge en ny Voyager.
- Vår bil skal frakte mennesker, ikke gods, sier adm. direktør Ole Grønvold i Chrysler Norge. Han avkrefter at dagens Voyager vil fortsette når Dodge kommer med en ny modell.
Klar – ferdig – gå
Bilene kommer – nå er arbeidet i gang med å bygge forhandlernettet som kan gi de nye modellene en rettferdig behandling. Importøren vil ha aktive forhandlere som tror på Chrysler-Jeep og som ikke bare skal leve av ettermarkedet.
Importøren skal vise vei i Stor-Oslo der de skal ha på plass minst en ny forhandler med en standard ingen har sett tidligere. Men det blir uten cowboyhatter og jeans. For Chrysler-Jeep er Verdensbiler – ikke Amerikanere.
De har lov til å si det når man vet at de fleste Chryslere for Europa bygges i Østerrike og mange av komponentene har sitt opphav fra Stuttgart.
Og det er langt fra Amerika!