Amerikansk bilglede på Ensjø

Det var en entusiastisk ledelse i Bertel O. Steen Chrysler Jeep Norge AS som inviterte pressen til sitt første møte etter at de overtok agenturene fra Harald A. Møller i vår. En rekke nye produkter er på trappene og importøren vil samarbeide tett med sine forhandlere til felles glede og nytte.

Publisert Sist oppdatert

Chrysler solgte mange av sin Voyager som kombinertbiler i glansperioden på 90-tallet da avgiften på denne biltypen var gunstig. Innstramminger i avgiftene de siste årene har imidlertid medført kraftig salgsreduksjon, men nå tror den nye importorganisasjonen på bedre tider. I tillegg til Crysler og Jeep er Dodge innlemmet i programmet, noe som fører til et salg på ca 720 biler inneværende år. For neste år er målet 850 biler og i løpet av en 5-årsperiode er målsetningen å selge 2500 biler i året.

”Vi ønsker å fremstå som en importør og forhandlerkjede som selger amerikanske biler. Vi er opptatt av kremmerånden og ønsker å være tettest mulig innpå forhandlerapparatet samtidig som vi sørger for minst mulig byråkrati, sier adm. direktør Terje Nakstad (bildet).

Chrysler-gruppen har en rekke spennende produkter på gang. I disse dager er sportsbilen Crossfire på plass sammen med en ansiktsløftet Sebring med mer utstyr til lavere pris enn forgjengeren. Voyager tilbys i en rekke løsninger fra 2- og 3-seters varebiler til 7-seters personbil samt campingbil. Neste år dukker nye Dodge Durango opp sammen med spennende Chrysler 300C som sedan og stasjonsvogn samt trendbilen PT Cruiser Cabrio.

Til sammen skal Chrylser-gruppen lansere 24 nye biler i løpet av de neste tre årene. De lover biler i alle størrelser og med større innslag av dieselmotorer. Det er aktuelt å hente komponenter fra andre medlemmer i DaimlerChrylser konsernet, både Mercedes-Benz og Mitsubishi.

Powered by Labrador CMS