Chrysler Jeep ser lyst på fremtiden

Ingen bilavis er som MotorBransjens januarutgave. Siden 1991 har direktørene hos samtlige norske bilimportører latt seg intervjue til nettopp denne utgaven om sitt syn på året som gikk og om hva de spår om kommende år.

Publisert Sist oppdatert

Nummer åtte ut på BilNorge er adm. direktør Terje Nakstad i Bertel O. Steen Chrysler, Jeep Norge AS . Selv om årets salg ikke helt har svart til forventningene, ser han lyst på fremtiden. Vi stilte Nakstad MotorBransjens etter hvert ganske velkjente spørsmål:

1) Hvor godt fornøyd er du med salget av egne merker i 2004, på en skala fra 1 til 10?

Svar: 6, vi hadde svært høye ambisjoner og har ikke renonsert på dem. Men vi klarer å gå i svart.

2) Hvilken bilmodell i ditt eget program er din personlige favoritt?

Svar: Voyager 2,8 CRD med automatgear og Stow n’ Go seteløsning. Den er fantastisk god å kjøre og byr på ditto fleksibilitet. Men med alle de flotte modellene vi har er spørsmålet egentlig umulig å besvare.

3) Hva vil opphøret av Gruppeunntakets lokaliseringsklausul fra 1. oktober 2005 bety for DIN virksomhet?

Svar: Vi er nok bedre forberedt enn de fleste, for vi har lang erfaring fra å møte gråimport. Rammebetingelsene våre er bedre nå enn tidligere, og vi har en god dialog med fabrikken.

Resten av spørsmålene, svarene og ikke minst nøkkeltallene vil du altså finne i MotorBransjens Årsnummer 2005, som utkommer i januar.

Powered by Labrador CMS