-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Chrysler Stratus 2.0 LE
Myke seter til tross, få biler kan by på tilsvarende plass for fem personer til så lav pris.
Først publisert i BIL 4 - 1999.
AutoStick er nå standard i kombinasjon med 2.0-motoren og prisen holder seg under 250.000 kroner, men metallic lakk betyr 4.900 kroner ekstra. Ellers er det ingen endringer fra forrige årsmodell, bortsett fra at grillen har fått en kosmetisk modernisering i retning av storebror 300M. Setene er myke, særlig forsetene, det legger man spesielt merke til hvis man kommer rett fra en tysk bil. Hvis man liker myke seter er dette selvfølgelig positivt, men etter vårt skjønn gir sitteputene liten stabilitet
sideveis.
AutoStic-systemet er en positiv opplevelse og byr på en fin kombinasjon av automatikk og mulighet for manuell gearing. Spesielt ved behov for motorbremsing i nedoverbakke samt ved sakte køkjøring, opplever vi at kjøringen blir smidigere med manuelt inngrep.To-literen under panseret får absolutt godkjent karakter for sin akselerasjonsevne. Støydempingen i Stratus er etterhvert blitt god, men på høye turtall er motorstøyen sjenerende.
Stratus er en stor bil, både utvendig og innvendig. Baksetepassasjerene har liten grunn til å klage på benplassen, men bagasjevolumet er ikke imponerende til en storbil å være. Det er for eksempel 60 liter mindre enn på den nye Seat Toledo og 90 liter mindre enn på Skoda Octavia.
CHRYSLER STRATUS 2.0 LE AUT.:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med en overliggende kamaksel og 4 ventiler pr sylinder. 1.996 ccm. 98 kW (133 hk) v/5.850 o/min. 174 Nmv/4.950 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 4-trinns automatisk gearkasse.
Bremser: Skiver foran og bak. ABS.
Dekk: 195/65VR15.
Mål: Lengde: 484,9 cm. Bredde: 177,0 cm. Høyde: 134,6 cm. Akselavstand: 263,4 cm. Sporvidde f/b: 151,1/150,6 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1.466 kg. Tillatt totalvekt: 1.865 kg.
Volum: Bagasjerom: 436 liter (VDA). Tank: 60 liter.
Aks. 0 - 100: 10,6 sek.
Toppfart: 205 km/t
Forbruk by: 1,22 l/mil
Forbruk landevei: 0,74 l/mil
Forbruk snitt: 0,92 l/mil
Pris: kr 249.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.