-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Chrysler Stratus 2.0 LE
Myke seter til tross, få biler kan by på tilsvarende plass for fem personer til så lav pris.

Først publisert i BIL 4 - 1999.
AutoStick er nå standard i kombinasjon med 2.0-motoren og prisen holder seg under 250.000 kroner, men metallic lakk betyr 4.900 kroner ekstra. Ellers er det ingen endringer fra forrige årsmodell, bortsett fra at grillen har fått en kosmetisk modernisering i retning av storebror 300M. Setene er myke, særlig forsetene, det legger man spesielt merke til hvis man kommer rett fra en tysk bil. Hvis man liker myke seter er dette selvfølgelig positivt, men etter vårt skjønn gir sitteputene liten stabilitet
sideveis.
AutoStic-systemet er en positiv opplevelse og byr på en fin kombinasjon av automatikk og mulighet for manuell gearing. Spesielt ved behov for motorbremsing i nedoverbakke samt ved sakte køkjøring, opplever vi at kjøringen blir smidigere med manuelt inngrep.To-literen under panseret får absolutt godkjent karakter for sin akselerasjonsevne. Støydempingen i Stratus er etterhvert blitt god, men på høye turtall er motorstøyen sjenerende.
Stratus er en stor bil, både utvendig og innvendig. Baksetepassasjerene har liten grunn til å klage på benplassen, men bagasjevolumet er ikke imponerende til en storbil å være. Det er for eksempel 60 liter mindre enn på den nye Seat Toledo og 90 liter mindre enn på Skoda Octavia.
CHRYSLER STRATUS 2.0 LE AUT.:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med en overliggende kamaksel og 4 ventiler pr sylinder. 1.996 ccm. 98 kW (133 hk) v/5.850 o/min. 174 Nmv/4.950 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 4-trinns automatisk gearkasse.
Bremser: Skiver foran og bak. ABS.
Dekk: 195/65VR15.
Mål: Lengde: 484,9 cm. Bredde: 177,0 cm. Høyde: 134,6 cm. Akselavstand: 263,4 cm. Sporvidde f/b: 151,1/150,6 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1.466 kg. Tillatt totalvekt: 1.865 kg.
Volum: Bagasjerom: 436 liter (VDA). Tank: 60 liter.
Aks. 0 - 100: 10,6 sek.
Toppfart: 205 km/t
Forbruk by: 1,22 l/mil
Forbruk landevei: 0,74 l/mil
Forbruk snitt: 0,92 l/mil
Pris: kr 249.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.