-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Skodas første elbil blir attraktiv
Skoda lanserer sin første elbil i Frankfurt. Den har velkjent teknologi og blir blant Norges aller billigste bybiler.
Skoda Citigo e iV er en nær slektning til Volkswagen e-Up som har solgt bra i Norge. Nå kommer originalen i oppgradert utgave, samtidig som både Skoda og Seat får tilgang til modellen i lett sminkede versjoner.
– Det er med stor glede at vi endelig kan offentliggjøre prisene på vår første elbil, Skoda Citigo e iV, og vi er veldig fornøyde med startprisen på 176.000 kroner. Dette er virkelig mye bil for pengene, sier Thomas Meiner, Direktør for Skoda Norge i Harald A. Møller AS.
– Citigo e iV er en praktisk, liten bybil med rekkevidde på inntil 260 km etter WLTP, det er mer enn tilstrekkelig for en bil i denne klassen. Når prisen også er så god, er vi sikre på at dette er en bil som kommer til å slå godt an i det norske markedet, konstaterer han.
Bilen tilbys i to utgaver, Ambtion og Style, til henholdsvis 176.000 og 193.000 kroner. Til tross for sin beskjedne størrelse (3597 mm lang og 1645 mm bred) har den lille elbilen plass til fire personer og et bagasjerom på 250 liter.
Hvis jeg har sjekket nøye nok er det kun ultrakompakt Mitsubishi i-Miev (og den søsken) som er lavere priset. Disse er både mindre og har vesentlig kortere rekkevidde.
Batterikapasiteten til Citigo e iV er på 36,8 kWh, noe som gir en rekkevidde på inntil 260 km etter WLTP-standarden. Batteriet kan lades fra 0 til 80% på en time med 40 kW hurtiglader.
Med en 7,2 kW veggmontert ladeboks blir ladetiden til 80% litt over fire timer – hvilket gir en fulladet bil hver morgen, om man lader over natten.
Importøren åpner for salg allerede i september, og de første kundene kan regne med å få bilen sin allerede i januar 2020.