-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ny Citroën skaper navneforvirring
Citroën lanserer en helt ny modell, men den heter nesten det samme som deres bestselger.
Jeg tenkte at dette er sikkert bare en variant på Citroën ë-C4, men så viser det seg at ë-C4 X er en helt ny modell som er vesentlig større enn modellen uten X i betegnelsen. Forvirret? Jeg også, men de har jo allerede en C5 X, så da måtte det antagelig bli sånn.
Selv omtaler Citroën nykommeren som en «ultrakomfortabel elbil i kompaktsegmentet».
Med designtrekk hentet fra den storbilen C5 X utfordrer nye ë-C4 X den tradisjonelle kompaktbilklassen med en bil som henter silhuetten fra en fastback med elementer fra SUV og en 4-dørs sedan.
Nykommeren har en lengde på 4,6 meter og plasserer seg dermed midt mellom dagens ë-C4 som er 4,36 meter lang, og nye C5 X som måler hele 4,8 meter.
Aha! Som nylig lanserte Peugeot 408 da, tenkte jeg. Men nei da, den er 4,69 meter lang. Et bagasjerom på 510 liter høres romslig ut.
– Vi gleder oss til å introdusere enda en elbil i det norske markedet. Den kompletterer modellutvalget vårt som nå strekker seg fra lille AMI via ë-C4 og ë-C4 X til vår C5 Aircross SUV, og helt nye C5 X som vi lanserer rett over sommeren. Det gir oss det mest konkurransedyktige modellutvalget på svært mange år, sier merkesjef for Citroën hos Bertel O. Steen, Ole S. Nedenes.
Komfort i høysetet
For mange har Citroën alltid vært synonymt med komfort, og nye ë-C4 X er ikke noe unntak. Citroën Advanced Comfort sørger ifølge produsenten for å ta vare på både fører og passasjerer på beste måte.
Komfortable seter, lavt støynivå er progressive dempere er elementer som skal bidra til det Citroën definerer som «følelsen av å sitte på et flyvende teppe».
Norske varianter av ë-C4 X leveres med varme i for- og bakseter, ratt og frontrute.
For å gjøre kjøreopplevelsen best mulig er ë-C4 X utstyrt med Citroëns nyeste infotaimentsystem, MyCitroën Drive Plus, som gir mulighet til å konfigurere eget brukergrensesnitt og leverer en pakke for oppkobling og tilkoblede tjenester.
Kun elektrisk i Norge
Nye ë-C4 X vil kun lanseres som elbil med en batteripakke på 50 kW som kan lades med inntil 100 kW, og kan hurtiglades 80 prosent på 30 minutter. Bilen kan leveres med inntil 11 kW ombordlader, noe som gjør at den kan fullades på fem timer med en hjemmelader.
Drivelinjen er ellers som vi kjenner den fra ë-C4 med 100 kW (136 hestekrefter) og inntil 260 Nm dreiemoment. Batteripakken gir en rekkevidde på inntil 360 kilometer basert på WLTP-syklusen – relativt beskjedent sammenlignet med mange av konkurrentene i segmentet.
Salget av nye Citroën ë-C4 X starter til høsten, og de første bilene er på plass rundt årsskiftet.