-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Ny Citroën skaper navneforvirring
Citroën lanserer en helt ny modell, men den heter nesten det samme som deres bestselger.
Jeg tenkte at dette er sikkert bare en variant på Citroën ë-C4, men så viser det seg at ë-C4 X er en helt ny modell som er vesentlig større enn modellen uten X i betegnelsen. Forvirret? Jeg også, men de har jo allerede en C5 X, så da måtte det antagelig bli sånn.
Selv omtaler Citroën nykommeren som en «ultrakomfortabel elbil i kompaktsegmentet».
Med designtrekk hentet fra den storbilen C5 X utfordrer nye ë-C4 X den tradisjonelle kompaktbilklassen med en bil som henter silhuetten fra en fastback med elementer fra SUV og en 4-dørs sedan.
Nykommeren har en lengde på 4,6 meter og plasserer seg dermed midt mellom dagens ë-C4 som er 4,36 meter lang, og nye C5 X som måler hele 4,8 meter.
Aha! Som nylig lanserte Peugeot 408 da, tenkte jeg. Men nei da, den er 4,69 meter lang. Et bagasjerom på 510 liter høres romslig ut.
– Vi gleder oss til å introdusere enda en elbil i det norske markedet. Den kompletterer modellutvalget vårt som nå strekker seg fra lille AMI via ë-C4 og ë-C4 X til vår C5 Aircross SUV, og helt nye C5 X som vi lanserer rett over sommeren. Det gir oss det mest konkurransedyktige modellutvalget på svært mange år, sier merkesjef for Citroën hos Bertel O. Steen, Ole S. Nedenes.
Komfort i høysetet
For mange har Citroën alltid vært synonymt med komfort, og nye ë-C4 X er ikke noe unntak. Citroën Advanced Comfort sørger ifølge produsenten for å ta vare på både fører og passasjerer på beste måte.
Komfortable seter, lavt støynivå er progressive dempere er elementer som skal bidra til det Citroën definerer som «følelsen av å sitte på et flyvende teppe».
Norske varianter av ë-C4 X leveres med varme i for- og bakseter, ratt og frontrute.
For å gjøre kjøreopplevelsen best mulig er ë-C4 X utstyrt med Citroëns nyeste infotaimentsystem, MyCitroën Drive Plus, som gir mulighet til å konfigurere eget brukergrensesnitt og leverer en pakke for oppkobling og tilkoblede tjenester.
Kun elektrisk i Norge
Nye ë-C4 X vil kun lanseres som elbil med en batteripakke på 50 kW som kan lades med inntil 100 kW, og kan hurtiglades 80 prosent på 30 minutter. Bilen kan leveres med inntil 11 kW ombordlader, noe som gjør at den kan fullades på fem timer med en hjemmelader.
Drivelinjen er ellers som vi kjenner den fra ë-C4 med 100 kW (136 hestekrefter) og inntil 260 Nm dreiemoment. Batteripakken gir en rekkevidde på inntil 360 kilometer basert på WLTP-syklusen – relativt beskjedent sammenlignet med mange av konkurrentene i segmentet.
Salget av nye Citroën ë-C4 X starter til høsten, og de første bilene er på plass rundt årsskiftet.