-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Konklusjon
Hvilken du velger av disse bilene avhenger hva du prioriterer. Her er testlagets valg i prioritert rekkefølge:
Scénic er bilen hvis komfort står høyt på prioriteringslisten. Den er dessuten kompakt og rommelig, enkel å håndtere i parkeringssituasjoner, har mange praktiske løsninger og meget gode seteløsninger.
Tino er dyr, men med et tiltalende og praktisk interiør, god plass. Stor vekt på sikkerhet og høyt utstyrsnivå gjør at Tino er verdt hver krone.
Zafira drar fordel av at den har to sitteplasser ekstra eller et kjempestort bagasjerom. At den har den beste kombinasjonen mellom fjæringskomfort og kjøreegenskaper er også et vektig pluss. Liten benplass til sjåføren er et minus.
Picasso er også med. Praktisk og tiltalende innredning kombinert med god komfort og trygge kjøreegenskaper, er dens sterke sider. De fleste i testlaget falt for innredningen, men den utvendige designen falt ikke like godt i smak.
Premacy har et stort problem som bør være løst når den ansiktsløftede modellen lanseres til høsten. Den har nemlig alt for høyt støynivå fra hjulene. Dekk med lavere hastighetsmerking kan være nok til delvis å løse problemet og vi skal forsøke å få satt på det.
Også Tacuma har et støyproblem, pluss at det kan virke som Daewoo har et stykke mark å pløye før motorstyringen fungerer slik vi kan forvente. Dette er den største bilen i testen og meget rommelig. Den er billig og føles billig.
LES VIDERE:
- Citroën Xsara
- Daewoo Tacuma- Mazda Premacy- Nissan Tino- Opel Zafira- Renault Mégane- Priser og tekniske data