-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Hvilken du velger av disse bilene avhenger hva du prioriterer. Her er testlagets valg i prioritert rekkefølge:
Scénic er bilen hvis komfort står høyt på prioriteringslisten. Den er dessuten kompakt og rommelig, enkel å håndtere i parkeringssituasjoner, har mange praktiske løsninger og meget gode seteløsninger.
Tino er dyr, men med et tiltalende og praktisk interiør, god plass. Stor vekt på sikkerhet og høyt utstyrsnivå gjør at Tino er verdt hver krone.
Zafira drar fordel av at den har to sitteplasser ekstra eller et kjempestort bagasjerom. At den har den beste kombinasjonen mellom fjæringskomfort og kjøreegenskaper er også et vektig pluss. Liten benplass til sjåføren er et minus.
Picasso er også med. Praktisk og tiltalende innredning kombinert med god komfort og trygge kjøreegenskaper, er dens sterke sider. De fleste i testlaget falt for innredningen, men den utvendige designen falt ikke like godt i smak.
Premacy har et stort problem som bør være løst når den ansiktsløftede modellen lanseres til høsten. Den har nemlig alt for høyt støynivå fra hjulene. Dekk med lavere hastighetsmerking kan være nok til delvis å løse problemet og vi skal forsøke å få satt på det.
Også Tacuma har et støyproblem, pluss at det kan virke som Daewoo har et stykke mark å pløye før motorstyringen fungerer slik vi kan forvente. Dette er den største bilen i testen og meget rommelig. Den er billig og føles billig.
LES VIDERE:
- Citroën Xsara
- Daewoo Tacuma- Mazda Premacy- Nissan Tino- Opel Zafira- Renault Mégane- Priser og tekniske data