Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte
Citroën Revolte

Citroën gjør Revolte

Fremtiden står i fokus hos Citroën når de avduker Revolte i Frankfurt, en snerten og frekk hybrid-småbil.

Publisert Sist oppdatert

Konseptbilen Revolte, som Citroën skriver REVOLTe, er ikke bare en dristig og elegant småbil, den oser av luksus og fremtidsrettet teknologi.

For å bruke Citroëns egne ord: - Med skinnende regnbuefarger, silkemyke tekstiler og sofistikerte materialer, befinner passasjerene seg i en feminin og elegant setting.

LES: Stadig nærmere 2CV

Konseptet er basert på et oppladbart hybrid drivverk. En konvensjonell forbrenningsmotor er kombinert med en elektrisk motor der begge er i stand til å drive bilen, og med mulighet for å bruke kun den elektriske motoren.

Batteripakken skjuler seg under baksetet, som egentlig er en elegant sofa.

Panseret på bilen er dekket med fotoceller som sørger for strøm til de elektroniske funksjonene for komfort i kupéen, også når bilen står stille.

Revolte er 3,68 meter lang, har dører som åpnes mot hverandre, og det er ingen midtstolpe i mellom dem.

I interiøret er det slutt på de vanlige materialene som plast og tre i tradisjonelle farger. Hovedmaterialene i Revolte består av vevet sort skinn, tykk karminrød velur og skinnende aluminium – neppe en kombinasjon som blir benyttet i en eventuell produksjonsutgave...

SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT

Powered by Labrador CMS