-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Ser vi objektivt på egenskaper som plass, komfort, kjøreegenskaper og motor, er det Xsara som trekker det lengste strået. Når vi likevel velger Golf, skyldes det rett og slett at den gir et meget robust inntrykk. Selv om noen vil si at den er sidrumpa, har den tross alt karakter. Forskjellene til Xsara er små og Golf vinner på områder som førerplass, blant annet gjennom meget godt gjennomtenkt ergonomi. Selv om 1,6-literen er noe svakere enn Xsaras 1,8-liter, har den fullt ut tilstrekkelig ytelser og gunstigere forbruk.
For Xsara bør det ikke være noe nederlag å tape vårt subjektive valg. Nydelige kjøreegenskaper, god komfort, sterk motor og detaljer som godt lys og lavt støynivå, taler for Xsara. Men den er skuffende anonym. Vi fikk låne vår testbil i god tid før jul og hos importøren var de litt engstelige for at den skulle bli lagt merke til og at nyhetens interesse skulle være for nedadgående når den offisielle introduksjonen kom. Ingen fare, denne bilen blir ikke lagt merke til! Den er pen, men mangler det engelskmenn kaller "presence". Mot karaktersterke konkurrenter blir dette litt for kjedelig. Hvem hadde for femten år siden tatt oss alvorlig hvis vi hadde sagt at en Citroën manglet karakter?
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data