-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konklusjon
Ser vi objektivt på egenskaper som plass, komfort, kjøreegenskaper og motor, er det Xsara som trekker det lengste strået. Når vi likevel velger Golf, skyldes det rett og slett at den gir et meget robust inntrykk. Selv om noen vil si at den er sidrumpa, har den tross alt karakter. Forskjellene til Xsara er små og Golf vinner på områder som førerplass, blant annet gjennom meget godt gjennomtenkt ergonomi. Selv om 1,6-literen er noe svakere enn Xsaras 1,8-liter, har den fullt ut tilstrekkelig ytelser og gunstigere forbruk.
For Xsara bør det ikke være noe nederlag å tape vårt subjektive valg. Nydelige kjøreegenskaper, god komfort, sterk motor og detaljer som godt lys og lavt støynivå, taler for Xsara. Men den er skuffende anonym. Vi fikk låne vår testbil i god tid før jul og hos importøren var de litt engstelige for at den skulle bli lagt merke til og at nyhetens interesse skulle være for nedadgående når den offisielle introduksjonen kom. Ingen fare, denne bilen blir ikke lagt merke til! Den er pen, men mangler det engelskmenn kaller "presence". Mot karaktersterke konkurrenter blir dette litt for kjedelig. Hvem hadde for femten år siden tatt oss alvorlig hvis vi hadde sagt at en Citroën manglet karakter?
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data