-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Ser vi objektivt på egenskaper som plass, komfort, kjøreegenskaper og motor, er det Xsara som trekker det lengste strået. Når vi likevel velger Golf, skyldes det rett og slett at den gir et meget robust inntrykk. Selv om noen vil si at den er sidrumpa, har den tross alt karakter. Forskjellene til Xsara er små og Golf vinner på områder som førerplass, blant annet gjennom meget godt gjennomtenkt ergonomi. Selv om 1,6-literen er noe svakere enn Xsaras 1,8-liter, har den fullt ut tilstrekkelig ytelser og gunstigere forbruk.
For Xsara bør det ikke være noe nederlag å tape vårt subjektive valg. Nydelige kjøreegenskaper, god komfort, sterk motor og detaljer som godt lys og lavt støynivå, taler for Xsara. Men den er skuffende anonym. Vi fikk låne vår testbil i god tid før jul og hos importøren var de litt engstelige for at den skulle bli lagt merke til og at nyhetens interesse skulle være for nedadgående når den offisielle introduksjonen kom. Ingen fare, denne bilen blir ikke lagt merke til! Den er pen, men mangler det engelskmenn kaller "presence". Mot karaktersterke konkurrenter blir dette litt for kjedelig. Hvem hadde for femten år siden tatt oss alvorlig hvis vi hadde sagt at en Citroën manglet karakter?
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data