-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konklusjon
Med en prisforskjell som i praksis er ubetydelig, er det bilens egenskaper som må avgjøre valget her. Xsara VTS virker traust og kjedelig sammenlignet med Leon, med det er utvendig. Alderen tynger på ingen måte Xsara når det gjelder interiøret. Bruksegenskapene er ikke vesensforskjellige i de to bilene, plassforholdene er best foran i Leon, best bak i Xsara. Bagasjerommet har størst volum i Xsara, størst høyde i Leon. Det er altså liten hjelp å hente i de fysiske mål for å kunne kåre en vinner.
Vi må over på motorer og kjøreegenskaper for å finne ulikheter som monner. Er du på jakt etter en bil med spontant gasspådrag og solid dreiemoment ved forholdsvis lave turtall, og som er mer komfortabel enn sportslig, er Leon et riktig valg.
Går dine ønsker mer i retning av overbevisende kjøreegenskaper og en motor som våkner til liv når turtellernåla passerer 4000-merket, er det Xsara VTS som oppfyller disse ønskene. Under forhold hvor vi virkelig kunne prøve ut kjøreegenskaper, ble det nærmest knock-outseier til Xsara VTS. Xsara er ikke bilen du velger for å bli lagt merke til, men det er riktig valg hvis du vil ha en bil som er morsom å kjøre. Og da snakker vi ikke om å grisekjøre i ville hastigheter. Det finnes nok av svingete veier i Norge hvor du kan hente ut det som bor i Xsara VTS i fullt lovlige hastigheter.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data