-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Konklusjon
Med en prisforskjell som i praksis er ubetydelig, er det bilens egenskaper som må avgjøre valget her. Xsara VTS virker traust og kjedelig sammenlignet med Leon, med det er utvendig. Alderen tynger på ingen måte Xsara når det gjelder interiøret. Bruksegenskapene er ikke vesensforskjellige i de to bilene, plassforholdene er best foran i Leon, best bak i Xsara. Bagasjerommet har størst volum i Xsara, størst høyde i Leon. Det er altså liten hjelp å hente i de fysiske mål for å kunne kåre en vinner.
Vi må over på motorer og kjøreegenskaper for å finne ulikheter som monner. Er du på jakt etter en bil med spontant gasspådrag og solid dreiemoment ved forholdsvis lave turtall, og som er mer komfortabel enn sportslig, er Leon et riktig valg.
Går dine ønsker mer i retning av overbevisende kjøreegenskaper og en motor som våkner til liv når turtellernåla passerer 4000-merket, er det Xsara VTS som oppfyller disse ønskene. Under forhold hvor vi virkelig kunne prøve ut kjøreegenskaper, ble det nærmest knock-outseier til Xsara VTS. Xsara er ikke bilen du velger for å bli lagt merke til, men det er riktig valg hvis du vil ha en bil som er morsom å kjøre. Og da snakker vi ikke om å grisekjøre i ville hastigheter. Det finnes nok av svingete veier i Norge hvor du kan hente ut det som bor i Xsara VTS i fullt lovlige hastigheter.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data