-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ami Buggy blir virkelig
Det kan virke som om den eneste forskjellen på Buggy-konseptet av AMI One og produksjonsbilen, er at det fulgte mange flere bilder med pressemeldingen på den sistnevnte. Derfor skal du få den igjen.
Det var ved juletider Citroën viste oss bilder og video av en ganske tøff utgave av AMI One. Ikke dører, canvas-tak, offroad-tendenser i form av litt grovere hjul, militær-preg over fargevalget.
Nå sier fabrikken at den skal i produksjon, men bare i femti eksemplarer og de femti heldige får den levert på døra.
A pro pos dør – den bilen vi får se nå får en slags dør, akkurat som på en skrapet Jeep. Bare en stang der hvor toppen av vanlig bildør vanligvis befinner seg.
Nå sier imidlertid importøren til BilNorge at de skal gjøre en presentasjon på denne utgaven også til høsten. Så det er kanskje noe vi ikke helt forstår her.
Først et begrenset opplag på 50 og deretter et nesten ubegrenset opplag?
Jeg hadde mye moro med den opprinnelige modellen da jeg hadde den noen uker i Oslo for et år siden. Men det er ikke til å komme fra at mopedspesifikasjoner er i veikeste laget.
80 km/t hadde vært ideelt, da hadde den sluppet å være bare sjarmerende, men kunne deltatt i vanlig trafikk på like vilkår.
Jeg håper virkelig Citroën har en oppgradert versjon i kulissene.
Ellers er det jo liksom ikke noe vits i Buggyen heller. Nesten ingen hester og nesten ingen rekkevidde gjør den jo ikke særlig egnet for hobbyvirksomhet.
Men på den annen side – den er jo et designikon, så dersom det er nok for deg: Gønn på!