-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Citroën i ny form
Da Citroën lanserte C3 Picasso i 2008 var kompakte flerbruksbiler i skuddet. Nå er det andre boller.
Flerbruksbiler, eller MPV-er som de heter på engelsk, hadde sine glansdager rundt årtusenskiftet. På samme måte som mellomstore sedaner og stasjonsvogner, er de i stor grad erstattet av SUV-er i alle slags størrelser, samt biler i kompaktlassen.
Man kan nok si at de franske produsentene fant opp flerbruksbilen – Renault var vel først med sin Scenic, men siden kom modeller på løpende bånd i ulike formater også fra Citroën og Peugeot.
Selv om C3 Picasso fikk et ansiktsløft i 2012 er den snart moden for et generasjonsskifte. Her er en tidlig utgave knipset under testing, men vi får neppe se den på veien før i 2018.
Mens dagens C3 Picasso deler plattform med småbilene Citroën C3 og Peugeot 207, vil etterfølgeren benytte PSA-gruppens moderne PF1 plattform som skal benyttes i 2008 og den kommende Opel Crossland X.
Opel og PSA skal samarbeide om en serie kompakte SUV-modeller, og da er det en selvfølge at også Citroën er med på leken.
Vi ser av bildene at fronten henter inspirasjon fra nye C3 som i sin tur er inspirert av C4 Picasso.
Det kan virke som Citroën følger trenden og omdefinerer C3 Picasso fra MPV til SUV, slik søsterfirma Peugeot er i ferd med på sine nye modeller.
Vi har også fått et hint om en kompakt Citroën-SUV gjennom C-Aircross som skal vises i Genève om et par uker.
Uansett definisjon vil den ha forhjulsdrift som standard og eneste alternativ. PSA-gruppen har et stort utvalg moderne bensin- og dieselmotorer som kan benyttes i bilen, de er blant de flinkeste produsentene i kampen mot høye CO2-utslipp.
Men de bør rimelig snart komme opp med ladbare alternativer om de skal være med inn i fremtiden – et tett samarbeid med Opel kan være nyttig i så måte.