-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sniktitt på ny Civic Type R
Hondas viktigste bil i Paris er utvilsomt neste generasjon Civic. Men de lar også menigheten få et innblikk i hvordan ekstremutgaven vil bli.
Det er ikke mer enn et års tid siden jeg kjørte nye Honda Civic på Slovakia Ring – utvilsomt en av de mest ekstreme biler i dette segmentet. Honda var sent ute med R-utgaven av Civic, men lover å være raskere på labben denne gangen.
For sammen med tiende generasjon Civic som debuterer i Paris, står også Civic Type R Prototype som mer enn antyder hva fansen har i vente når produksjonsutgaven debuterer neste år.
Honda vektlegger at neste Civic blir enda mer sportslig enn dagens, noe som understrekes av at den er bredere og lavere.
I prototypen er dette uttrykket ytterligere forsterket gjennom sportchassis som «klistrer» bilen til bakken, en aggressiv front med store luftinntak, sideskjørt, skjermbreddere, en gedigen bakvinge og – verken 2 eller 4 – men tre store eksosrør midt i bakfangere.
Bilen er lakkert i en mørk grå metallic som skal illudere børstet aluminium, og pyntet med rød dekor som kontrast til det mørkegrå. Røde calipere ses gjennom 20-tommers spesialfelger med 245mm brede dekk.
Som alle andre femdørs Civic skal også R-typen bygges eksklusivt ved Hondas britiske anlegg i Swindon. Salget i Europa starter andre halvår 2017, og for første gang skal USA få tilgang til en Honda-modell med R-logo.
Foreløpig ikke et ord om hva slags drivlinje nye Type R skal utstyres med, men regn med at det blir heftige saker. Forgjengeren har 310 hester, så den har noe å leve opp til.