-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Sniktitt på ny Civic Type R
Hondas viktigste bil i Paris er utvilsomt neste generasjon Civic. Men de lar også menigheten få et innblikk i hvordan ekstremutgaven vil bli.
Det er ikke mer enn et års tid siden jeg kjørte nye Honda Civic på Slovakia Ring – utvilsomt en av de mest ekstreme biler i dette segmentet. Honda var sent ute med R-utgaven av Civic, men lover å være raskere på labben denne gangen.
For sammen med tiende generasjon Civic som debuterer i Paris, står også Civic Type R Prototype som mer enn antyder hva fansen har i vente når produksjonsutgaven debuterer neste år.
Honda vektlegger at neste Civic blir enda mer sportslig enn dagens, noe som understrekes av at den er bredere og lavere.
I prototypen er dette uttrykket ytterligere forsterket gjennom sportchassis som «klistrer» bilen til bakken, en aggressiv front med store luftinntak, sideskjørt, skjermbreddere, en gedigen bakvinge og – verken 2 eller 4 – men tre store eksosrør midt i bakfangere.
Bilen er lakkert i en mørk grå metallic som skal illudere børstet aluminium, og pyntet med rød dekor som kontrast til det mørkegrå. Røde calipere ses gjennom 20-tommers spesialfelger med 245mm brede dekk.
Som alle andre femdørs Civic skal også R-typen bygges eksklusivt ved Hondas britiske anlegg i Swindon. Salget i Europa starter andre halvår 2017, og for første gang skal USA få tilgang til en Honda-modell med R-logo.
Foreløpig ikke et ord om hva slags drivlinje nye Type R skal utstyres med, men regn med at det blir heftige saker. Forgjengeren har 310 hester, så den har noe å leve opp til.