-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Karakterer
Ford Focus RS:
FØRERPLASS = 9
Optimal kjørestilling og ryddig. Sparco-seter, gearspak og håndbrekkhåndtak pynter.
PLASS = 10
Dette er en Focus, verken mer eller mindre. Har til og med delt sittepute i baksetet.
KOMFORT = 6
Det er antagelig ingen som bryr seg om det, men RSen er en effektiv cocktail-shaker på dårlig vei, og lydnivået er høyt.
KJØREEGENSKAPER = 9
Har du først bestemt deg har det sikkert ingen betydning at RSen ikke har stabilitetskontroll, resten er jo så forførende.
YTELSER OG FORBRUK = 10
Den greier utslippskravene, forbruket er sikkert ikke viktig og ytelsen er topp.
SIKKERHET = 9
Det var den stabilitetskontrollen, da. Resten er jo der.
SHOWFAKTOR = 10
Den vekker oppsikt, uansett hvor stille den står! Fargen er pang midt i blinken.
PRIS OG UTSTYR = 10
Passe pris og lavt utstyrsnivå – du er garantert å ha den eneste RSen i gata.
Honda Civic Type-R:
FØRERPLASS = 9
God ergonomi, god sittekomfort og fancy gearspakplassering, en Civic LS med sportsseter.
PLASS = 10
Masse plass, alt for langt til bakruten, får plass til hele familien (hvis de orker å være med).
KOMFORT = 7
Bedre fjæringskomfort enn i Focus, men alt for mye og usportslig hjulstøy.
KJØREEGENSKAPER = 9
Mangler stabilitetskontroll og har ikke like hvass styring som Focus og Mini, ellers helt topp.
YTELSER OG FORBRUK = 10
Den er snill som en fole og drikker lite, under 5k, over 6k er den et villdyr. Skremmende moro.
SIKKERHET = 9
Neppe mange som bryr seg, men den mangler stabilitetskontrollen, resten er på plass.
SHOWFAKTOR = 8
Feil farge, vekker minst oppsikt i dette følget. Med riktig farge er den en vinner.
PRIS OG UTSTYR = 10
Billigere enn Focus RS, men nesten like moro. Kan ikke garantere at den blir like sjelden.
Mini Cooper S:
FØRERPLASS = 8
Ikke oversiktlig i det hele tatt. Savner støtte til venstrefoten. Likevel er dette det spenstigste førermiljøet.
PLASS = 6
Foran er det masse plass og som toseter er den rommelig. Den har baksete også.
KOMFORT = 8
Klart best i dette følget. Nydelig lyd, beste fjæringskomfort og best på komfortutstyr.
KJØREEGENSKAPER = 10
Perfekt balanse mellom ytelser og kjøreegenskaper. Følger ikke Focus RS, men det skyldes ikke kjøreegenskapene.
YTELSER OG FORBRUK = 10
Har kraften der du har bruk for den og er mer nøysom enn Civic, akkurat som det er et poeng!
SIKKERHET = 10
Har utstyret, er lettere å håndtere og ikke like rå. Må være sikrere.
SHOWFAKTOR = 9
Svart tak er ingen vinner. Chili Red eller Electric Blue med hvitt tak er vinneren.
PRIS OG UTSTYR = 9
Akkurat passe på begge områder. Akkurat så ufornuftig at du slipper å møte en hver gang du triller ut av garasjen.
LES VIDERE:
- Konklusjon
- Priser og tekniske data