-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Konklusjon
Testerne sier:
Daniel Iversen (21): Focus er mitt førstevalg – spesielt liker jeg turbomotoren og gearkassa, samt sportsligheten og utseendet. I mine øyne en bil med mange av de samme ingrediensene som RS Cosworth. Den er litt nervøs under akselerasjon. Cooper S overrasker, imponerende motor med solid bunndrag. Mye moro for pengene og kjøreegenskaper med toppkarakter. Sitter best på veien av de tre bilene. Billig plast preger interiøret og trekker ned. Civic har en sint motor som må jages mye, og blir derfor masete til hverdagsbruk. Flotte seter, men kjedelig interiør. Perfekt plassering av gearspaken.
Geir Andreas Wangsmo (32): Tre svært spennende biler, som alle løser oppgaven fortreffelig. Civic Type-R er Dr. Jekyll & Mr. Hyde, med sivilisert oppførsel i lave turtall, men med hylende F1-aktig lyd og mye moro på høye turtall. Focus RS er Ford på sitt beste, veldig imponerende i sin kraftlevering, men litt kompromissløs i det daglige. Mini har en vinner i Cooper S, med solid veigrep og anvendelig motorkraft hele veien. Og ikke minst prisen!
Kjell Magne Aalbergsjø (48): Focus RS er en fantastisk kjøremaskin og overbeviser både når det gjelder ytelser, svingegenskaper og fartsopplevelse. Men den er farlig for førerkortet, det går alt for fort alt for lett. Civic har en fantastisk motor – smidig når det er ønskelig og en liten kruttpakke når en ønsker skikkelig fraspark, og den er en opplevelse på veien. Men både Forden og Hondaen mangler karakter, det blir for mye hylle-vare. Cooper S er derfor mitt valg. En motor med godt trøkk over hele registeret, topp kjøreegenskaper, og med det trange baksetet slipper en å ha med masse folk.
LES VIDERE:
- Karakterer
- Priser og tekniske data