-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Konklusjon
Testerne sier:
Daniel Iversen (21): Focus er mitt førstevalg – spesielt liker jeg turbomotoren og gearkassa, samt sportsligheten og utseendet. I mine øyne en bil med mange av de samme ingrediensene som RS Cosworth. Den er litt nervøs under akselerasjon. Cooper S overrasker, imponerende motor med solid bunndrag. Mye moro for pengene og kjøreegenskaper med toppkarakter. Sitter best på veien av de tre bilene. Billig plast preger interiøret og trekker ned. Civic har en sint motor som må jages mye, og blir derfor masete til hverdagsbruk. Flotte seter, men kjedelig interiør. Perfekt plassering av gearspaken.
Geir Andreas Wangsmo (32): Tre svært spennende biler, som alle løser oppgaven fortreffelig. Civic Type-R er Dr. Jekyll & Mr. Hyde, med sivilisert oppførsel i lave turtall, men med hylende F1-aktig lyd og mye moro på høye turtall. Focus RS er Ford på sitt beste, veldig imponerende i sin kraftlevering, men litt kompromissløs i det daglige. Mini har en vinner i Cooper S, med solid veigrep og anvendelig motorkraft hele veien. Og ikke minst prisen!
Kjell Magne Aalbergsjø (48): Focus RS er en fantastisk kjøremaskin og overbeviser både når det gjelder ytelser, svingegenskaper og fartsopplevelse. Men den er farlig for førerkortet, det går alt for fort alt for lett. Civic har en fantastisk motor – smidig når det er ønskelig og en liten kruttpakke når en ønsker skikkelig fraspark, og den er en opplevelse på veien. Men både Forden og Hondaen mangler karakter, det blir for mye hylle-vare. Cooper S er derfor mitt valg. En motor med godt trøkk over hele registeret, topp kjøreegenskaper, og med det trange baksetet slipper en å ha med masse folk.
LES VIDERE:
- Karakterer
- Priser og tekniske data