-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Honda svanger med ny Type R
Tre år etter at Honda stoppet produksjonen av Civic Type R, er de i ferd med å utvikle etterfølgeren. Den blir meget spicy.
Den utgåtte Civic Type R var en bil som krevde en turtallsglad sjåfør for å hente ut de 201 hestekreftene. Rødmerket var plassert helt oppe ved 8000 omdreininger, så bilen egnet seg bedre på bane enn i bytrafikken.
LES: Vår prøvekjøring av Honda Civic Type R
TEST: Festdag på lekeplassen
Høsten 2010 stoppet produksjonen opp, bilen innfridde nemlig ikke utslippskravene i EU5 og kunne dermed ikke selges i de fleste europeiske markeder.
Men nå ser det ut til at Honda-entusiaster har noe nytt å se frem til. Denne bilen er nemlig observert i nærheten av Nürburgring.
På tross av kamuflasjen kan vi se fire fete eksosrør, en lav front med store luftinntak og en kraftig bakvinge. I tillegg skimtes røde bremsecalipere gjennom luftige spesialfelger.
Nye Civic Type R blir vesentlig kraftigere enn modellen den erstatter, vi kan forvente rundt 300 hester. Den blir nok ikke like hysterisk som forgjengeren, for den nye får pustehjelp fra en turbo som nok vil sørge for bra med moment også ved lavere turtall.
Ifølge våre spionfotografer hadde Honda-ingeniørene med seg noen heftige konkurrenter som benchmark under testingen – som Opel Astra OPC, Ford Focus RS500 og Renault Megane RS Trophy.
Vi får neppe se en ny Civic Type T på Frankfurt-utstillingen neste måned, men kanskje dukker den opp i Genève våren 2014?