Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Mercedes viser ny Shooting Brake

Mercedes har i dag avduket andre generasjon CLA Shooting Brake. Den blir mer praktisk enn forgjengeren.

Publisert Sist oppdatert

Det er bare gått to måneder siden Mercedes avduket CLA Coupé på bilutstillingen i Detroit, men i Genève står modellvarianten som har mest appell i Norge – CLA Shooting Brake.

Den har selvsagt mye til felles med coupéen når det gjelder de fremre regioner og interiøret, men fra B-stolpen og bakover har CLA Shooting Brake egenskaper de som trenger litt mer plass til både passasjerer og pikkpakk vil sette pris på.

Nykommeren har vokst cirka fem centimeter i lengde og bredde mens høyden er redusert med to millimeter. Det gir mer skulder- og benplass til passasjerene, spesielt de som sitter i baksetet.

Bagasjerommet har også fått økt kapasiteten med 10 liter slik at det nå rommer 505 liter – ikke direkte overveldende. Men Mercedes har sørget for å utvide åpningen der bakerst med hele 23,6 cm i bredden slik at det er enklere å laste inn og ut ting.

I første runde skal CLA Shooting Brake tilbys som CLA 250 med en 2,0-liters bensinmotor på 225 hk og et dreiemoment på 350 Nm. Kreftene sendes til forhjulene via en 7-trinns dobbeltclutch automatgirkasse.

Som sin forgjenger skal også nye CLA Shooting Brake produseres ved Kecskemét-fabrikken i Ungarn. De første bilene kommer til Norge i september, og innen den tid lover Mercedes et bredt utvalg av bensin- og dieselmotorer samt mulighet for firehjulsdrift.

I 2017 ble det ifølge OFV registrert 272 nye CLA i Norge – ned fra 614 året før. Shooting Brake-varianten utgjorde i begge tilfeller 50-60 prosent av totalen.

Powered by Labrador CMS