-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stasjonsvogn for de beskjedne
Med et bagasjerom på nærmere 450 liter har Clio Tourer appell til de som både vil ha liten bil og rimelig god plass.
Større utvalg
Nå er stasjonsvognutgaven av Renault Clio i ferd med å komme på plass hos norske forhandlere. Ikke bare det, Renault Norge lanserer ytterligere to modeller samtidig, nemlig Grand Modus og den nye Kangoo.
Clio Tourer, som av en eller annen grunn har mellomnavnet Sport, leveres i tre utstyrsnivåer, to bensinmotorer (75 og 101 hk) og én dieselmotor. Vi har kjørt sistnevnte, Renault/Nissans 1,5-liter med 68 hk.
Med bakseterygg som kan legges ned 40/60, byr Clio Tourer på god fleksibilitet i plassutnyttelsen. Samtidig som bagasjevolumet er imponerende til en så liten bil å være, understreker også tillatt nyttelast at dette er en bil som kan lastes.
På veien
Dieselmotoren, som har et dreiemoment på 160 Nm, sørger også for så mye trekkevne at motbakkene ikke skaper irriterende mye jobbing med gearspaken for å holde flyten i trafikken.
Sittekomforten er akseptabel, men må ses i lys av at bena ikke har optimal sidestøtte, og at sidestøtten i ryggen ikke er den beste. Instrumentene er lettleste, og midtkonsollen er enkel, men tilsvarende oversiktlig.
Fire kollisjonsputer samt kollisjonsgardiner foran og bak er standard på alle modeller, og utstyrsnivå Dynamique betyr også at elektronisk stabilitetsprogram, ESP, er på plass.
Fakta Renault Clio Sport Tourer Dynamique 1.5 dCi
Pris: kr. 208.800
Motor: 4-sylindret rekkediesel. 1461 ccm. 50 kW (68 hk) v/4000 o/min. 160 Nm v/1700 o/min
LxBxH: 420 x 172 x 149 cm
Akselavstand: 257,5 cm
Egenvekt m/fører: 1260 kg
Nyttelast: 420 kg
Maks. tilhengervekt: 1200 kg
Bagasjerom: 439 liter (VDA)
Dekk: 185/60 R15
Aks. 0 - 100 km/t: 15,5 sek
Toppfart: 162 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,45 l/mil
CO2-utslipp: 120 g/km
+
Drivstoffgjerrig småtass med beundringsverdig bagasjeplass.
–
Ikke egnet for impulsive forbikjøringer.