-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stasjonsvogn for de beskjedne
Med et bagasjerom på nærmere 450 liter har Clio Tourer appell til de som både vil ha liten bil og rimelig god plass.
Større utvalg
Nå er stasjonsvognutgaven av Renault Clio i ferd med å komme på plass hos norske forhandlere. Ikke bare det, Renault Norge lanserer ytterligere to modeller samtidig, nemlig Grand Modus og den nye Kangoo.
Clio Tourer, som av en eller annen grunn har mellomnavnet Sport, leveres i tre utstyrsnivåer, to bensinmotorer (75 og 101 hk) og én dieselmotor. Vi har kjørt sistnevnte, Renault/Nissans 1,5-liter med 68 hk.
Med bakseterygg som kan legges ned 40/60, byr Clio Tourer på god fleksibilitet i plassutnyttelsen. Samtidig som bagasjevolumet er imponerende til en så liten bil å være, understreker også tillatt nyttelast at dette er en bil som kan lastes.
På veien
Dieselmotoren, som har et dreiemoment på 160 Nm, sørger også for så mye trekkevne at motbakkene ikke skaper irriterende mye jobbing med gearspaken for å holde flyten i trafikken.
Sittekomforten er akseptabel, men må ses i lys av at bena ikke har optimal sidestøtte, og at sidestøtten i ryggen ikke er den beste. Instrumentene er lettleste, og midtkonsollen er enkel, men tilsvarende oversiktlig.
Fire kollisjonsputer samt kollisjonsgardiner foran og bak er standard på alle modeller, og utstyrsnivå Dynamique betyr også at elektronisk stabilitetsprogram, ESP, er på plass.
Fakta Renault Clio Sport Tourer Dynamique 1.5 dCi
Pris: kr. 208.800
Motor: 4-sylindret rekkediesel. 1461 ccm. 50 kW (68 hk) v/4000 o/min. 160 Nm v/1700 o/min
LxBxH: 420 x 172 x 149 cm
Akselavstand: 257,5 cm
Egenvekt m/fører: 1260 kg
Nyttelast: 420 kg
Maks. tilhengervekt: 1200 kg
Bagasjerom: 439 liter (VDA)
Dekk: 185/60 R15
Aks. 0 - 100 km/t: 15,5 sek
Toppfart: 162 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,45 l/mil
CO2-utslipp: 120 g/km
+
Drivstoffgjerrig småtass med beundringsverdig bagasjeplass.
–
Ikke egnet for impulsive forbikjøringer.