-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Stasjonsvogn for de beskjedne
Med et bagasjerom på nærmere 450 liter har Clio Tourer appell til de som både vil ha liten bil og rimelig god plass.
Større utvalg
Nå er stasjonsvognutgaven av Renault Clio i ferd med å komme på plass hos norske forhandlere. Ikke bare det, Renault Norge lanserer ytterligere to modeller samtidig, nemlig Grand Modus og den nye Kangoo.
Clio Tourer, som av en eller annen grunn har mellomnavnet Sport, leveres i tre utstyrsnivåer, to bensinmotorer (75 og 101 hk) og én dieselmotor. Vi har kjørt sistnevnte, Renault/Nissans 1,5-liter med 68 hk.
Med bakseterygg som kan legges ned 40/60, byr Clio Tourer på god fleksibilitet i plassutnyttelsen. Samtidig som bagasjevolumet er imponerende til en så liten bil å være, understreker også tillatt nyttelast at dette er en bil som kan lastes.
På veien
Dieselmotoren, som har et dreiemoment på 160 Nm, sørger også for så mye trekkevne at motbakkene ikke skaper irriterende mye jobbing med gearspaken for å holde flyten i trafikken.
Sittekomforten er akseptabel, men må ses i lys av at bena ikke har optimal sidestøtte, og at sidestøtten i ryggen ikke er den beste. Instrumentene er lettleste, og midtkonsollen er enkel, men tilsvarende oversiktlig.
Fire kollisjonsputer samt kollisjonsgardiner foran og bak er standard på alle modeller, og utstyrsnivå Dynamique betyr også at elektronisk stabilitetsprogram, ESP, er på plass.
Fakta Renault Clio Sport Tourer Dynamique 1.5 dCi
Pris: kr. 208.800
Motor: 4-sylindret rekkediesel. 1461 ccm. 50 kW (68 hk) v/4000 o/min. 160 Nm v/1700 o/min
LxBxH: 420 x 172 x 149 cm
Akselavstand: 257,5 cm
Egenvekt m/fører: 1260 kg
Nyttelast: 420 kg
Maks. tilhengervekt: 1200 kg
Bagasjerom: 439 liter (VDA)
Dekk: 185/60 R15
Aks. 0 - 100 km/t: 15,5 sek
Toppfart: 162 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,45 l/mil
CO2-utslipp: 120 g/km
+
Drivstoffgjerrig småtass med beundringsverdig bagasjeplass.
–
Ikke egnet for impulsive forbikjøringer.