-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste Renault Clio
Denne bilen har nylig vært i Norge og testet. Om et snaut år er den tilbake – umaskert.
En av BilNorges faste lesere, han vil bare kalles Petter, sendte en video av en mystisk fransk-registrert bil til oss i helgen og lurte på om vi kunne hjelpe med å identifisere den.
Det ringte ikke umiddelbart noen bjeller – bilen er jo så tungt maskert at det er vanskelig å danne seg noe skikkelig inntrykk av hvordan den egentlig ser ut. Dessuten ante vi ikke hvor stor den var, selv om den ga inntrykk av å høre hjemme i kompaktklassen.
Jeg tok derfor kontakt med Automedia som er vår faste leverandør av spionbilder, og de kunne i løpet av noen minutter fortelle at dette er neste generasjon Renault Clio.
Selv om Clio-salget er beskjedent i Norge med 140 biler hittil i år, så er den blant Renaults viktigste modeller globalt.
Dagens modell – som er generasjon fire – kom på markedet i 2012, og dermed er tiden moden for nok et generasjonsskifte.
Bilen på bildene er knipset i Spania mens vår leser var tett på den på E6 inn mot Oslo nå nylig da han gjorde videopptaket.
Da hadde den maskerte bilen trolig tilbragt en periode i nordlige strøk, enten i Norge eller Sverige. Det er typisk at produsentene tester under svært varierende forhold.
Automedia, som er durkdrevne på å «lese gjennom kamuflasje», forteller at bilen har klare felles trekk med storebror Megane – et buet tak og en aggressiv front. Lav bakkeklaring gir et sportslig uttrykk.
Det kan bety at dette er en prototyp med kraftig motor – antagelig 1,3-literen med 150 hester som er et felles prosjekt mellom Renault/Nissan og Mercedes.
Clio er allerede blant de mest praktiske modellene i segmentet, så selv om akselavstanden kan øke litt, er det mest sannsynlig at de ytre målene blir omtrent på dagens nivå.
Alliansen har et godt utvalg av kompakte drivlinjer for både bensin og diesel, men Renault må også elektrifisere over hele fjela for å møte stadig strengere utslippskrav. Det holder ikke bare med 3-4 elbiler i familien.
Dermed kan vi forvente en hybrid utgave av nye Clio, i det minste en mild hybrid. Om den er klar ved lanseringen neste høst skal foreløpig være usagt.