-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nok en Verdens Raskeste
Verdens raskeste åpne fire-seter kaller Mercedes sin CLK DTM AMG Cabriolet. Når de legger til serieproduserte, har de muligens rett.
Som coupéen med samme navn skal spesialmodellen lages i et svært begrenset opplag – kun 100 heldige kunder får anledningen til å sikre seg et eksemplar. AV AMGs kompressormatede 5,5-liters V8 hentes det ut 582hk ved 6100 omdreininger mens maks dreiemoment på 800 Newtonmeter er tilgjengelig ved 3500 o/min.
Mercedes samarbeider med H.W.A. GmbH – samme selskap som rigger deres DTM-biler – om utviklingen av modellen. Innedørs finner du lette sportsseter i skinn og Alcantara, et speedometer hvor skalaen strekker seg til 360 km/t og en rekke andre detaljer hentet fra baneracing.
Du ser tydelig at bilen skiller seg fra en tradisjonell CLK Cab gjennom store luftinntak, ekstra brede skjermer og aerodynamiske hjelpemidler i alle bauger og kanter. En rekke komponenter er produsert i komposittmaterialer for å holde vekten på et minimum.
AMG lover et herlig V8 lydbilde, en akselerasjon til 100 km/t på fire blank og en toppfart som er elektronisk begrenset til 300 km/t. Gearkassen er AMGs femtrinns Speedshift med hendler strategisk plassert bak det ovalt utformede rattet. En høydejusterbar hjuloppheng setter deg i stand til selv å regulere bakkeklaringen mens bilens ASR og ESP er modifisert for ikke å dempe kjøregleden.
Veigrepet besørges av spesialfelger med 225/35 R19 Dunlop dekk på forakselen og 285/30 R20 bak. Dessellerasjonen sikres av nyutviklede AMG spesialbremser med 6 stempler foran og fire bak. På tross av dine racingegenskaper, lover Mercedes en bil som trygt kan benyttes til daglig bruk og som er like sikker og pålitelig som serieproduserte modeller.