-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny betegnelse hos Mercedes-AMG
Mercedes-AMG innfører nye modellbetegnelser til CLS, E-Klasse Coupé og E-Klasse Cabriolet.
Mercedes-AMG benytter Detroit-utstillingen til å introdusere nye 53-betegnelser til CLS og de sporty E-Klassevariantene.
Den nye 53-serien tar utgangspunkt i en tre liters rekkesekser og utstyrer denne med twin turbo, hvorav den ene er eksosdrevet og den andre er en elektrisk kompressor.
Fordelen med elektrisk kompressor er at den virker umiddelbart ved lave turtall, i motsetning til en eksosdrevet turbo som trenger et visst turtall før den våkner til live.
Vi prøvde prinsippet hos Audi for tre og et halvt år siden, – den gang i kombinasjon med dieselmotor – så dette er garantert noe vi vil finne i flere biler fremover.
Motoren yter 435 hk og har et dreiemoment på 520 Newtonmeter. En EQ boost start-alternator leverer 22 ekstra hestekrefter og 250 Newtonmeter og driver i tillegg bilens 48V-system.
Bilene har AMG Speedshift 9G Tronic girkasse og fullt variabel AMG 4Matic+ firehjulsdrift.
CLS og E-Klasse Cabriolet gjør null til hundre på 4,5 sekunder mens E Coupé er tidelen raskere. Toppfarten for alle tre er 250 km/t, med mindre du kjøper en AMG Drivers Pack som øker denne til 270 km/t.
På tross av den høye effekten er snittforbruket relativt beskjedne 0,84 liter på mila (0,85 for Cabriolet).
Designmessig skiller de nye AMG-modellene ut gjennom en twin-blade grill, panser i A-design, AMG sidepaneler, diffuser innfelt i bakfangeren og store, runde eksosrør i krom.
– Med den nye 53-serien utvider vi vår portefølje i et første skritt mot en hybridisert fremtid med en ledende kombinasjon av sporty design, ytelser og effektivitet, sier Tobias Moers, styreformann i Mercdes-AMG.