-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Avslørt: Ny CLS på steroider
Mercedes har en ny utgave av sin firedørs coupé på gang. Det har, som vi kan avsløre her, også spesialistene hos AMG.
Vi har fått flere indikasjoner på at en ny CLS er på trappene. Tidsmessig stemmer det også bra med et modellskifte om ikke så lenge – dagens modell kom på markedet i 2004 og fikk i 2008 en lettere facelift. Da kan 2011 være et bra år for neste generasjon.
Det vi ser på disse bildene er imidlertid toppmodellen – CLS 63 AMG. Den ble lansert i 2007, men neste generasjon kommer nok samtidig med en ny CLS.
Bilen på bildene har samme utvendige speilhus som nye E-Klasse. At dette er AMG-utgaven avsløres av en aggressiv front med store luftinntak samt fire ovale eksosrør bak.
Dagens CLS 63 AMG deler motor med forrige generasjon E 63 AMG, og begge yter 514 hk. Dersom det samme skal gjelde for neste generasjon, vil den nye motoren yte 525 hk og ha et dreiemoment på 630 Newtonmeter.
Girkassen blir en 7-trinns Speedshift med hendler på rattet som overfører kreftene til bakhjulene. 18-tommers felger blir standard, men de fleste utstyrer sin AMG-utgave med 19-tommere eller større.
Trolig kommer den nye CLS 63 AMG på markedet om cirka et år, og da skal den slåss mot konkurrenter som Porsche Panamera Turbo og Aston Martin Rapide selv om sistnevnte er vesentlig mer sportslig og høyere priset.
LES: Våre førsteinntrykk av Porsche Panamera
LES OGSÅ: Vår prøvekjøring av Aston Martin Rapide