-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Minitest: Mitsubishi Colt CZC
Andre bil ut i vår minitest av fem små cabrioleter, er Mitsubishi Colt CZC. Dette er også den rimeligste modellen i testen.
Som de fleste av konkurrentene er Colten registrert for 4 personer. Og i teorien er bilen utstyrt med fire seter, men grunnet nødvendig plass til taket når dette kjøres av, er baksetene kun egnet for svært kortvokste personer. Foran er det imidlertid komfortabelt å være, både for fører og passasjer.
A-stolpene rundt frontruta er kraftige og strekker seg lang inn i kabinen, noe som hemmer oversikten og gir utsatte personer en klaustrofobisk følelse. På den annen side gir konstruksjonen et lunt interiør uten plagsom vind – selv om vår bil ikke var utstyrt med vindavviser.
Spacet
Interiøret har mye plast, men fremstår som moderne og litt spacet.
I åpen tilstand merkes det godt at bilen vrir seg når det settes på lette utfordringer – noe som antyder en for svak konstruksjon med lav vridningsstabilitet. Dermed rister og slår det kraftig på ujevnt underlag, og konstruksjonen oppfattes som gammeldags. Med taket på blir det hele mer velkjørende.
Med 15 registreringer i første halvår, er Colt CZC nr 14 på den norske cabriolet-toppen (i følge data fra OFV).