-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Minitest: Mitsubishi Colt CZC
Andre bil ut i vår minitest av fem små cabrioleter, er Mitsubishi Colt CZC. Dette er også den rimeligste modellen i testen.
Som de fleste av konkurrentene er Colten registrert for 4 personer. Og i teorien er bilen utstyrt med fire seter, men grunnet nødvendig plass til taket når dette kjøres av, er baksetene kun egnet for svært kortvokste personer. Foran er det imidlertid komfortabelt å være, både for fører og passasjer.
A-stolpene rundt frontruta er kraftige og strekker seg lang inn i kabinen, noe som hemmer oversikten og gir utsatte personer en klaustrofobisk følelse. På den annen side gir konstruksjonen et lunt interiør uten plagsom vind – selv om vår bil ikke var utstyrt med vindavviser.
Spacet
Interiøret har mye plast, men fremstår som moderne og litt spacet.
I åpen tilstand merkes det godt at bilen vrir seg når det settes på lette utfordringer – noe som antyder en for svak konstruksjon med lav vridningsstabilitet. Dermed rister og slår det kraftig på ujevnt underlag, og konstruksjonen oppfattes som gammeldags. Med taket på blir det hele mer velkjørende.
Med 15 registreringer i første halvår, er Colt CZC nr 14 på den norske cabriolet-toppen (i følge data fra OFV).