-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
MyCar:
Innkjøper
Mitsubishi Colt CZ3: Småfrekk 3-dørs
Den nye Coltens 3-dørsutgave skal trekke unge bilkunder. Pastell-interiør og fleksibelt baksete er lokkematen.
Først publisert i BIL 9 - 2005.
Til å være en tredørs småbil er innredningen svært så fleksibel. Bakseteryggen, som er delt 60/40, kan legges ned hver for seg. Hele baksetet skyves 15 cm i lengderetningen avhengig av om du vil prioritere bagasje- eller benplass. Dessuten kan baksetet foldes sammen og vippes opp bak forseteryggene. Da får du i praksis én kubikkmeter lasterom med flatt gulv.
I forhold til femdørs Colt har tredørsutgaven en friskere og frekkere design, spesielt bak hvor baklysene er liggende i stedet for stående. Samtidig som Mitsubishi har fjernet to dører, har de kuttet seks centimeter av karosseriet i lengden og tre centimeter i høyden, og gitt sidevinduene en annen form.
Innvendig finner vi det samme interiøret som i femdørs, nemlig de gjennomskinnelige pastellfargede detaljene på dashbord og midtkonsoll – blåtoner i dagslys og lysegrønt i mørket. Styringen av radiokanaler og volum skjer med knapper på baksiden av rattet.
Vi har kjørt sprekere 1,3-litere enn den som sitter i CZ3, men den har ingen problemer med å følge trafikkens normale tempo. På motorveien må du regne med noe støy både fra motoren og hjulene. Hvis kjapp akselerasjon står på ønskelisten må du legge på 75.000 kroner for å få CZT-logoen på bakluka. 1,5-literen i turboutgaven byr på 150 hester.
Mitsubishi Colt CZ3 Instyle:
Pris: kr. 185.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1332 ccm. 70 kW (95 hk) v/6000 o/min. 125 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 381 x 170 x 152 cm. Akselavstand: 250 cm. Egenvekt m/fører: 1030 kg. Tillatt totalvekt: 1435 kg.
Dekk: 195/50R15.
Bagasjerom: 220 liter (VDA).
Tankvolum: 47 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,0 sek
Toppfart: 180 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,60 l/mil
CO2-utslipp: 143 g/km