-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mitsubishi Colt Turbo: Lomme-racer
Ikke akkurat noen Evo, men Colt med 150 hester evner å lokke fram adrenalinet.
Colt
Colt
Først publisert i BIL 4 - 2005.
Samtidig med introduksjonen av 3-dørs Colt, med betegnelsen CZ3, lanseres også 3-dørs Turbo, kalt CZT. På det norske markedet er bilene klare i mai (CZ3) og juni (CZT). 3-dørsversjonen er 6 cm kortere enn 5-dørs, mer synlig er forskjellen på baklyktene, hvor de er stående på 5-dørs og liggende på 3-dørs.
Førermiljøet har sportslig preg, med alu-pedaler og alu-innramming på instrumentklokkene. På grunn av midtkonsollens utforming er det liten eller ingen sidestøtte til høyrebenet, men venstrefoten finner en akseptabel fothviler. I baksetet er det korte sitteputer og beskjeden takhøyde. Bagasjeplassen er også beskjeden, men er fleksibel ettersom baksetet kan skyves 15 cm (delt rygg/hel sittepute).
Den kvikke turbomotoren er hentet fra Japan, har variabel ventilstyring og fire ventiler pr sylinder. Motoren er meget turtallsvillig og er kombinert med femtrinns manuell kasse. Rattet har tiltfunksjon, men ingen lengderegulering. Styringen er kontant og gir god styrefølelse, mens fjæringen er sportslig fast.
Colt cabriolet, som skal bygges hos Pininfarina, kommer våren 2006. Den har 2+2 seter og skal konkurrere med Peugeot 206 CC. I Japan finnes Colt med 4WD, men det er neppe aktuelt for Europa. Fabrikken i Nederland har nemlig ingen planer om å investere for slik produksjon.
Mitsubishi Colt Turbo
Pris: fra kr. 259.900,-
Motor: Firesylindret rekkemotor. 1468 ccm. 110 kW (150 hk) v/6000 o/min., 210 Nm v/3500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 382 x 170 x 152 cm. Akselavstand: 250,0 cm. Egenvekt m/fører: 1130 kg.
Dekk: 205/45R16.
Bagasjerom: 155-235 liter (flyttbart baksete).
Tankvolum: 47 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 8,0 sek.
Toppfart: 210 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,68 l/mil.
CO2-utslipp: 161 g/km.