-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Ladbare nykommere fra Jeep
Jeep lanserer sine første ladbare modeller på det europeiske markedet. Renegade 4xe og Compass 4xe er snart Norges-aktuelle.
Fortsatt får du fremkommeligheten som kjennetegner Jeep, men som alle andre produsenter må de også tilpasse seg stadig strengere utslippskrav. Nå lanseres Renegade og Compass som ladbare hybrider med tilnavnet 4xe.
Jeep omtaler systemet som en hybridløsning uten premisser og legger til at bilene fortsatt er egnet til å kjøre i alle slags terreng, samtidig som veiegenskapene forbedres med jevn respons og kjapp akselerasjon.
Både Jeep Renegade 4xe og Compass 4xe kombinerer en turbobensinmotor på 1,3 liter med to elektriske motorer.
Elmotorene henter energi fra et batteri på 11,4 kWh som kan lades opp mens du kjører eller gjennom et eksternt strømuttak, enten hjemme med en vanlig stikkontakt, eller fra et offentlig ladepunkt.
Turbomotoren på 1,3 liter leveres i to ulike effekter med enten 130 eller 180 hestekrefter. I tillegg supplerer de to elmotorene (en på hver aksel) ytterligere 60 hk slik at totaleffekten blir 190 hk (Limited-versjon) eller 240 hk (Trailhawk og S).
Med hensyn til dreiemoment produserer den elektriske motoren 250 Nm mens forbrenningsmotoren leverer 270 Nm.
Kombinasjonen av en forbrenningsmotor og de elektriske enhetene gir følgende ytelser: 0 til 100 km/t på rundt 7,5 sekunder, topphastighet på 130 km/t i helelektrisk og opptil 200 km/t i hybridmodus.
Bilene skal leveres i tre utstyrsnivåer – Limited, S og Trailhawk – alle med firehjulstrekk (eAWD), sekstrinns automatisk girkasse og to effektnivåer: 190 eller 240 hk.
Et bredt spekter av utstyrsalternativer er tilgjengelige, med opptil 18 forskjellige eksteriørfarger for Renegade og 22 for Compass. Ytterligere tre farger finnes kun for Compass.
På sikkerhetsfronten er bilene godt utstyrt med blant annet frontkollisjons- og filskiftevarsling, Intelligent hastighetsassistent og gjenkjennelse av trafikkskilt (kun på Renegade) samt parkeringssensorer foran (valgfritt på Compass) og bak.
4xe-versjonene av Renegade og Compass produseres ved FCAs Melfi-anlegg i Italia der Renegade har vært produsert siden 2014.
Jeep er blant merkene med best garanti i Norge - 7 år eller inntil 200.000 kilometer.
De ladbare hybridmodellene er på plass i Norge i september, og prisene er som følger:
Jeep Renegade 4xe Limited | kr 389.000 |
Jeep Renegade 4xe Trailhawk | kr 431.000 |
Jeep Renegade 4xe S | kr 441.000 |
Jeep Compass 4xe Limited | kr 434.000 |
Jeep Compass 4xe Trailhawk | kr 474.000 |
Jeep Compass 4xe S | kr 474.000 |