-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ladbare nykommere fra Jeep
Jeep lanserer sine første ladbare modeller på det europeiske markedet. Renegade 4xe og Compass 4xe er snart Norges-aktuelle.
Fortsatt får du fremkommeligheten som kjennetegner Jeep, men som alle andre produsenter må de også tilpasse seg stadig strengere utslippskrav. Nå lanseres Renegade og Compass som ladbare hybrider med tilnavnet 4xe.
Jeep omtaler systemet som en hybridløsning uten premisser og legger til at bilene fortsatt er egnet til å kjøre i alle slags terreng, samtidig som veiegenskapene forbedres med jevn respons og kjapp akselerasjon.
Både Jeep Renegade 4xe og Compass 4xe kombinerer en turbobensinmotor på 1,3 liter med to elektriske motorer.
Elmotorene henter energi fra et batteri på 11,4 kWh som kan lades opp mens du kjører eller gjennom et eksternt strømuttak, enten hjemme med en vanlig stikkontakt, eller fra et offentlig ladepunkt.
Turbomotoren på 1,3 liter leveres i to ulike effekter med enten 130 eller 180 hestekrefter. I tillegg supplerer de to elmotorene (en på hver aksel) ytterligere 60 hk slik at totaleffekten blir 190 hk (Limited-versjon) eller 240 hk (Trailhawk og S).
Med hensyn til dreiemoment produserer den elektriske motoren 250 Nm mens forbrenningsmotoren leverer 270 Nm.
Kombinasjonen av en forbrenningsmotor og de elektriske enhetene gir følgende ytelser: 0 til 100 km/t på rundt 7,5 sekunder, topphastighet på 130 km/t i helelektrisk og opptil 200 km/t i hybridmodus.
Bilene skal leveres i tre utstyrsnivåer – Limited, S og Trailhawk – alle med firehjulstrekk (eAWD), sekstrinns automatisk girkasse og to effektnivåer: 190 eller 240 hk.
Et bredt spekter av utstyrsalternativer er tilgjengelige, med opptil 18 forskjellige eksteriørfarger for Renegade og 22 for Compass. Ytterligere tre farger finnes kun for Compass.
På sikkerhetsfronten er bilene godt utstyrt med blant annet frontkollisjons- og filskiftevarsling, Intelligent hastighetsassistent og gjenkjennelse av trafikkskilt (kun på Renegade) samt parkeringssensorer foran (valgfritt på Compass) og bak.
4xe-versjonene av Renegade og Compass produseres ved FCAs Melfi-anlegg i Italia der Renegade har vært produsert siden 2014.
Jeep er blant merkene med best garanti i Norge - 7 år eller inntil 200.000 kilometer.
De ladbare hybridmodellene er på plass i Norge i september, og prisene er som følger:
Jeep Renegade 4xe Limited | kr 389.000 |
Jeep Renegade 4xe Trailhawk | kr 431.000 |
Jeep Renegade 4xe S | kr 441.000 |
Jeep Compass 4xe Limited | kr 434.000 |
Jeep Compass 4xe Trailhawk | kr 474.000 |
Jeep Compass 4xe S | kr 474.000 |