-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mazda Iconic SP
Mazda hinter om elbil med rotasjonsmotor
Mazdas elegante sportsbilkonsept, Iconic SP, kan bli mer enn et rent utstillingskonsept.
I nyeste utgave av Mazdas blog publisert 7. november antyder designsjef Masashi Nakayama at bilen er utviklet med tanke på produksjon.
– Bilen er ikke bare et tomt skall, den er utviklet for å kunne produseres i en overskuelig fremtid, sier han i bloggen.
I samme intervju sier Naohito Saga fra R&D-avdelingen at bilen viser Mazdas fokus på miljø og hvordan rotasjonsmotoren passer til dette. I februar satte Mazda ned et team til å utvikle rotasjonsmotorer siden disse passer godt sammen med utvikling av elbiler, som rekkeviddeforlengere. Det sitter allerede en slik i Mazdas MX-30 med rekkeviddeforlenger.
Mazda har ikke sagt mye om Iconic SP, men har bekreftet en effekt på 365 hestekrefter levert fra en elektrisk drivlinje. Rotasjonsmotoren, som sitter under panseret, fungerer kun som rekkeviddeforlenger og produserer strøm til bilens batteripakke.
Mazda har ikke nevnt om bilen også kan lades fra strømnettet, og det fins biler i salg i dag med tilsvarende løsning som ikke kan lades – som Nissans e-Power modeller. Disse tanker du i stedet raskt for å «lade» dem.
Ifølge Saga er Mazdas rotasjonsmotor velfungerende som rekkeviddeforlengere siden de kan forbrenne ulike typer brensel med små endringer, som karbon-nøytral e-fuel eller hydrogen.
– Rotasjonsmotoren kan forbrenne ulike drivstoff, og det kan gi oss fordeler for fremtidens mobilitet, sier han.