-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

NFT Concept
Superbil for Metaverse
Det kommer nok til å bli flere av disse, så vi kan like godt lære oss den nye ordboken. Men foreløpig er BilNorge blank på dette feltet.
Raven er et forslag til en superbil – om det i det hele tatt er bygget noen ennå, aner jeg ikke.
Den tilhører egentlig ikke den vanlige superbil-familien heller, for dette er et NFT bilkonsept og det vet vi betyr Non Fungible Token og sender oss plutselig på trynet inn i en verden av blokkjeder og kryptografi i verdileddet – også kjent som Bitcoins.
Hvilket, som du sikkert også vet, gjør deg til en DeFi – Decentralized finance – når du deltar der.
Vi beroliges av folkene bak Ravens hjemmeside med at selv om de har alle disse elementene på plass, så er ikke bilen bygget av algoritmer – riktignok er det mye 3D print her – men av levende, proffe designere og konstruktører.
Bilen er hovedsakelig rettet mot bilkjennere som også har sans for krypto-samfunnet og er interessert i NFT-miljøet som en investeringsmulighet og som ser en mulighet til å anskaffe et statussymbol i DeFi samfunnet.
Bilene blir åpenbart ikke identiske, for prisen kommer til å avhenge av hvor spesielle de er og hvor sjelden den enkelte versjonen er.
– De vil bli designet ved hjelp av den nyeste programvaren, og bli bygget med den nyeste motorgenerasjonen, blir vi forsikret.
Bilen i seg selv er en klassisk toseter, lukket, med motor foran og drivhjul bak. Tradisjonelle proporsjoner og alle de obligatoriske optiske triksene som skal få deg til å forstå at dette går fort.
Den skal veie 1525 kg og V12-motoren skal gi 800 hk ved 8500 omdreininger. Dreiemomentet er på 718 Nm og det hele trekker gjennom en 7 trinns automat.
Så hvorfor ikke en bil som en NFT?
EnnEffTeene er rundt oss på alle kanter for tiden, som musikk eller malerier, som taco eller som dasspapir – så hvorfor ikke som en bil?
Verdien avhenger av det vanlige, etterspørsel, originalitet og hvor unikt objektet er. Så hvorfor ikke en Raven?