-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

NFT Concept
Superbil for Metaverse
Det kommer nok til å bli flere av disse, så vi kan like godt lære oss den nye ordboken. Men foreløpig er BilNorge blank på dette feltet.
Raven er et forslag til en superbil – om det i det hele tatt er bygget noen ennå, aner jeg ikke.
Den tilhører egentlig ikke den vanlige superbil-familien heller, for dette er et NFT bilkonsept og det vet vi betyr Non Fungible Token og sender oss plutselig på trynet inn i en verden av blokkjeder og kryptografi i verdileddet – også kjent som Bitcoins.
Hvilket, som du sikkert også vet, gjør deg til en DeFi – Decentralized finance – når du deltar der.
Vi beroliges av folkene bak Ravens hjemmeside med at selv om de har alle disse elementene på plass, så er ikke bilen bygget av algoritmer – riktignok er det mye 3D print her – men av levende, proffe designere og konstruktører.
Bilen er hovedsakelig rettet mot bilkjennere som også har sans for krypto-samfunnet og er interessert i NFT-miljøet som en investeringsmulighet og som ser en mulighet til å anskaffe et statussymbol i DeFi samfunnet.
Bilene blir åpenbart ikke identiske, for prisen kommer til å avhenge av hvor spesielle de er og hvor sjelden den enkelte versjonen er.
– De vil bli designet ved hjelp av den nyeste programvaren, og bli bygget med den nyeste motorgenerasjonen, blir vi forsikret.
Bilen i seg selv er en klassisk toseter, lukket, med motor foran og drivhjul bak. Tradisjonelle proporsjoner og alle de obligatoriske optiske triksene som skal få deg til å forstå at dette går fort.
Den skal veie 1525 kg og V12-motoren skal gi 800 hk ved 8500 omdreininger. Dreiemomentet er på 718 Nm og det hele trekker gjennom en 7 trinns automat.
Så hvorfor ikke en bil som en NFT?
EnnEffTeene er rundt oss på alle kanter for tiden, som musikk eller malerier, som taco eller som dasspapir – så hvorfor ikke som en bil?
Verdien avhenger av det vanlige, etterspørsel, originalitet og hvor unikt objektet er. Så hvorfor ikke en Raven?