-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS

NFT Concept
Superbil for Metaverse
Det kommer nok til å bli flere av disse, så vi kan like godt lære oss den nye ordboken. Men foreløpig er BilNorge blank på dette feltet.
Raven er et forslag til en superbil – om det i det hele tatt er bygget noen ennå, aner jeg ikke.
Den tilhører egentlig ikke den vanlige superbil-familien heller, for dette er et NFT bilkonsept og det vet vi betyr Non Fungible Token og sender oss plutselig på trynet inn i en verden av blokkjeder og kryptografi i verdileddet – også kjent som Bitcoins.
Hvilket, som du sikkert også vet, gjør deg til en DeFi – Decentralized finance – når du deltar der.
Vi beroliges av folkene bak Ravens hjemmeside med at selv om de har alle disse elementene på plass, så er ikke bilen bygget av algoritmer – riktignok er det mye 3D print her – men av levende, proffe designere og konstruktører.
Bilen er hovedsakelig rettet mot bilkjennere som også har sans for krypto-samfunnet og er interessert i NFT-miljøet som en investeringsmulighet og som ser en mulighet til å anskaffe et statussymbol i DeFi samfunnet.
Bilene blir åpenbart ikke identiske, for prisen kommer til å avhenge av hvor spesielle de er og hvor sjelden den enkelte versjonen er.
– De vil bli designet ved hjelp av den nyeste programvaren, og bli bygget med den nyeste motorgenerasjonen, blir vi forsikret.
Bilen i seg selv er en klassisk toseter, lukket, med motor foran og drivhjul bak. Tradisjonelle proporsjoner og alle de obligatoriske optiske triksene som skal få deg til å forstå at dette går fort.
Den skal veie 1525 kg og V12-motoren skal gi 800 hk ved 8500 omdreininger. Dreiemomentet er på 718 Nm og det hele trekker gjennom en 7 trinns automat.
Så hvorfor ikke en bil som en NFT?
EnnEffTeene er rundt oss på alle kanter for tiden, som musikk eller malerier, som taco eller som dasspapir – så hvorfor ikke som en bil?
Verdien avhenger av det vanlige, etterspørsel, originalitet og hvor unikt objektet er. Så hvorfor ikke en Raven?