-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Ny Corsa i flere varianter
Den mest interessante varianten for Opel i Norge er naturlig nok den kommende elbilutgaven. Men bilen kommer også med andre drivlinjer.
Nye Opel Corsa har blitt betydelig lettere. Det, sammen med nye motorer, åttetrinns girkasse og lavere sitteposisjon, gjør den ifølge Opel Norge mer kjøreglad enn forgjengeren.
Bygget på CMP-plattformen til Groupe PSA får nye Opel Corsa i tillegg til den allerede varslede elektriske drivlinjen, også et bredt utvalg av bensin- og dieselmotorer fra 75 til 130 hestekrefter.
– Selv om det er Corsa-e som vil stå for det meste av salget i Norge, vil de to bensinmotorene på 100 og 130 hestekrefter i kombinasjon med automatgir fortsatt være aktuelle for en del kunder, sier Johnny Danielsen, merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen.
Den tresylindrede 1,2-literen kan kombineres med manuell sekstrinns girkasse eller åttetrinns automat i 100-hesteren. Åttetrinns automat vil være standard i kombinasjon med 130-hesteren.
De nye drivlinjene er ifølge Opel mer effektive enn de som sitter i dagens Corsa.
Vektreduksjon har vært viktig i utviklingen av nye Opel Corsa. Den letteste versjonen veier nå under et tonn. Det tilsvarer en vektreduksjon på 10 prosent – dette til tross for at bilens lengde fortsatt er 406 centimeter.
I tillegg til et 40 kg lettere karosseri, sørger den nye tresylindrede motoren for å redusere vekten med 15 kilo – og selv på setene har man spart inn 10 kilo.
De dynamiske egenskapene understrekes gjennom at bilen er 48 millimeter lavere enn forgjengeren. Likevel beholdes den innvendige plassen takket være en lavere seteposisjon, som også bidrar til et lavere tyngdepunkt og mer sportslige kjøreegenskaper.
Et avansert kamerasystem sammen med radar og sensorer sørger for å forsyne de avanserte førerassistansesystemene med oppdatert informasjon om hva som skjer rundt bilen.
Lys har lenge vært viktig for Opel som var tidlige ute med LED matriselys på Astra. Nye Corsa blir ifølge Opel den første ut i småbilklassen som blir tilgjengelig med de adaptive og blendingsfrie IntelliLux LED-matrix-lysene.
Den nye småbilen skal tilbys i fire utstyrsnivåer. Ifølge importøren er den godt utstyrt allerede fra laveste nivå.
Over det laveste nivået ligger Edition som inkluderer det viktigste, mens Elegance har fokus på komfort og stil. GS Line, er det sportslige alternativet med sportsseter, sort taktrekk, alupedaler, krom på eksosrør og et mer sportslig utseende både foran og bak.
Du kan også velge utstyr som felger, ulike rattdesign, to-tonelakk, fulldigitalt instrumentpanel og skinnseter.
Opel Corsa med bensinmotorer er på plass i Norge mot slutten av året.