-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Underholdende
Livet på veien blir mye morsommere med 130 hester enn med 75. Er du i tvil, så prøv Opel Corsa GS.
Først publisert i Bladet BIL nummer 5/2020.
Det er bare å erkjenne at liten bil og 200 hk gir mening til munnhellet om en hyggelig dag på jobben. Men ikke alle holder ut det sportslige oppsettet til eksempelvis de raskeste tyskerne i småbilklassen. Hverdagen består tross alt ikke av så mange fartsetapper, og i hvert fall ikke på lukket vei.
Så for de fleste holder det med 130 hk. Det er hva Opel tilbyr i nye Corsa GS, og bilen med det svarte taket og de tøffe setene balanserer det sportslige med bra komfort innenfor prisrammen på 320.000 kroner (pluss frakt/levering).
Corsa GS underholder bortimot like mye som det frekke ytret sladrer om. Litt kjappere veksling mellom de åtte trinnene i automatkassen hadde gjort susen, og hvor ble det av de uttrekkbare sitteputene i tidligere så utmerkede Opel-setene? Det hadde også gjort seg med skjermbasert instrumentflate.
Uansett: Smilets bredde vokser med gasspådraget, og jeg kan leve med det særfranske (Opel eies av PSA, for dem som ikke har fått det med seg), hvor pilen på tankmåleren er fjernet og erstattet med å plassere måleren på samme side av instrumentpanelet som påfyllingen er. Nå er akkurat den lille detaljen mer sær enn fransk, men la gå.
Siden Opel satser tungt på elbiler i Norge og de bensinmotorsterke småbilene stadig blir færre, noteres stort pluss i boka for at Opel velger å ta Corsa GS til Norge.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.