-
Daglig leder
Møller Bil Øst AS
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Underholdende
Livet på veien blir mye morsommere med 130 hester enn med 75. Er du i tvil, så prøv Opel Corsa GS.
Først publisert i Bladet BIL nummer 5/2020.
Det er bare å erkjenne at liten bil og 200 hk gir mening til munnhellet om en hyggelig dag på jobben. Men ikke alle holder ut det sportslige oppsettet til eksempelvis de raskeste tyskerne i småbilklassen. Hverdagen består tross alt ikke av så mange fartsetapper, og i hvert fall ikke på lukket vei.
Så for de fleste holder det med 130 hk. Det er hva Opel tilbyr i nye Corsa GS, og bilen med det svarte taket og de tøffe setene balanserer det sportslige med bra komfort innenfor prisrammen på 320.000 kroner (pluss frakt/levering).
Corsa GS underholder bortimot like mye som det frekke ytret sladrer om. Litt kjappere veksling mellom de åtte trinnene i automatkassen hadde gjort susen, og hvor ble det av de uttrekkbare sitteputene i tidligere så utmerkede Opel-setene? Det hadde også gjort seg med skjermbasert instrumentflate.
Uansett: Smilets bredde vokser med gasspådraget, og jeg kan leve med det særfranske (Opel eies av PSA, for dem som ikke har fått det med seg), hvor pilen på tankmåleren er fjernet og erstattet med å plassere måleren på samme side av instrumentpanelet som påfyllingen er. Nå er akkurat den lille detaljen mer sær enn fransk, men la gå.
Siden Opel satser tungt på elbiler i Norge og de bensinmotorsterke småbilene stadig blir færre, noteres stort pluss i boka for at Opel velger å ta Corsa GS til Norge.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.