-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Countryman på vei
En ny Mini Countryman ventes på markedet i andre halvår som 2017-modell. Nå begynner den å kaste av seg kamuflasjen.
Vi har vist bilder av neste generasjon Countryman tidligere, både under vintertesting og i varmere omgivelser i Tyskland. Men de bilene var tungt maskert, ikke bare med psykedelisk tape, men også med plast under tapen for å skjule utseendet.
Nå er de sjenerende plastdetaljene og mye av kamuflasjen borte, slik at det blir lettere å danne seg et bilde av det endelige utseendet.
Evolusjon
Selv om vi fortsatt ikke kan se detaljene, er vi rimelige sikre på at andre generasjon Countryman blir en evolusjon fra sin forgjenger, slik vi har opplevd med øvrige Mini-utgaver når de har gått fra en generasjon til den neste.
Unntaket er nye Mini Clubman som la fra seg de spesielle dørløsningen generasjon én hadde, samtidig som den vokste seg opp i Golf-klassen.
Vokse gjør sannsynlivis nye Coutryman også. Den får en ny konkurrent i den kommende Audi Q2, og BMW vil nok sørge for at nye Countryman blir en reell utfordrer til denne.
Mye til felles
Nye Countryman skal dele arkitektur med de øvrige Mini-modellene, den såkalte UKL-plattformen som også benyttes for forhjulsdrevne BMW-modeller som X1 og 2-serie Active Tourer og Grand Tourer.
Motorene blir fra den nye familien med 3- og 4-sylindrede bensin- og dieselbrennere på henholdsvis 1,5 og 2,0 liter.
Og vi har allerede sett et testeksemplar med plug-in hybrid drivlinje, noe BMW har lovet skal komme i de fleste modellserier etter hvert. Kanskje Countryman blir først av Mini-modellene med en slik løsning?
Når det gjelder interiør sier våre kilder at Countryman får en tilsvarende løsning som Mini generasjon tre har, noe som har fått en positiv mottagelse sammenlignet med forrige generasjon med den store instrumentklokka midt på dashbordet.