-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Countryman på vei
En ny Mini Countryman ventes på markedet i andre halvår som 2017-modell. Nå begynner den å kaste av seg kamuflasjen.
Vi har vist bilder av neste generasjon Countryman tidligere, både under vintertesting og i varmere omgivelser i Tyskland. Men de bilene var tungt maskert, ikke bare med psykedelisk tape, men også med plast under tapen for å skjule utseendet.
Nå er de sjenerende plastdetaljene og mye av kamuflasjen borte, slik at det blir lettere å danne seg et bilde av det endelige utseendet.
Evolusjon
Selv om vi fortsatt ikke kan se detaljene, er vi rimelige sikre på at andre generasjon Countryman blir en evolusjon fra sin forgjenger, slik vi har opplevd med øvrige Mini-utgaver når de har gått fra en generasjon til den neste.
Unntaket er nye Mini Clubman som la fra seg de spesielle dørløsningen generasjon én hadde, samtidig som den vokste seg opp i Golf-klassen.
Vokse gjør sannsynlivis nye Coutryman også. Den får en ny konkurrent i den kommende Audi Q2, og BMW vil nok sørge for at nye Countryman blir en reell utfordrer til denne.
Mye til felles
Nye Countryman skal dele arkitektur med de øvrige Mini-modellene, den såkalte UKL-plattformen som også benyttes for forhjulsdrevne BMW-modeller som X1 og 2-serie Active Tourer og Grand Tourer.
Motorene blir fra den nye familien med 3- og 4-sylindrede bensin- og dieselbrennere på henholdsvis 1,5 og 2,0 liter.
Og vi har allerede sett et testeksemplar med plug-in hybrid drivlinje, noe BMW har lovet skal komme i de fleste modellserier etter hvert. Kanskje Countryman blir først av Mini-modellene med en slik løsning?
Når det gjelder interiør sier våre kilder at Countryman får en tilsvarende løsning som Mini generasjon tre har, noe som har fått en positiv mottagelse sammenlignet med forrige generasjon med den store instrumentklokka midt på dashbordet.