-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny Honda CR-V på vei mot Europa
Skritt for skritt nærmer femte generasjon CR-V seg Europa. Nå er den lansert i Australia, og dermed kan vi røpe flere detaljer.
Allerede i oktober 2016 viste vi de første bildene av en flunkende ny CR-V i amerikansk utgave. Der har bilen vært på markedet i over et halvt år, men fortsatt må vi vente til 2018 før den kommer til Europa og Norge.
Nå står imidlertid Australia for tur – der lanseres bilen i disse dager.
Den australske utgaven har bare ett motoralternativ – en 1,5-liters turbo bensinmotor med 190 hestekrefter.
Denne får vi trolig også se i den europeiske utgaven, sammen med den velkjente 1,6-liters dieselmotoren som i dagens CR-V har 160 hk.
CVT automatgir er standard i den australske versjonen, mens vi trolig kan velge mellom CVT eller manuell kasse for de som måtte foretrekke det.
Den tilbys med drift på bare forhjulene eller i alle fire hjørner, og her kommer en annen nyhet – utgaven med forhjulsdrift kan leveres med syv seter. Det gjelder dessverre ikke AWD-utgaven som nok er mest aktuell i Norge.
CR-V har tronet på toppen av den globale SUV-tronen, så det er liten tvil om at dette er en viktig modell for Honda som er Japans nest største bilprodusent etter Toyota.
I Norge er Honda-salget meget beskjedent – hittil i år er det ifølge OFV kun registrert 704 nye Hondaer, hvorav CR-V er bestselgeren med 219 eksemplarer. Det er en meget beskjeden del av SUV-segmentet som toppes av Toyota RAV4 med 2669 biler.