-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nye Croma skal hete Croma
Nå står det på trykk også. At Fiats nye halvstore bil skal hete New Croma. Minnene om den gamle er ikke bare glade – så den nye starter med et handicap.
Fiat selv sier at den første Croma var en suksess. 450.000 eksemplarer solgt i en periode på ti år. Det er det en populær modell selger på ett år.
I Norge, kanskje ikke akkurat et eksemplarisk marked for slike Fiater, ble det solgt i underkant av 3.000 eksemplarer i samme periode. Selv noe såpass trist som Saab 9000, akkurat samme bil men med andre plater, gikk tross alt i nesten 5000 eksemplarer, på tross av en vesentlig høyere pris.
Nå skal jeg imidlertid ikke være alt for slem mot en av verdens minst elskelige biler, den var jo tross alt (er jeg nesten sikker på) verdens første personbil med direkteinnsprøytet dieselmotor.
Nå er jeg sikker på at den nye Croma, eller New Croma som den altså uheldigvis skal hete, er en meget bedre bil. Det blir påstått at den kun skal komme i denne ene karosseriversjonen, men akkurat det kan det jo bli endringer i underveis.
Det er Giugiaro som har tegnet denne også, akkurat som han tegnet Saaben, Fiaten og Lanciaen på den forrige Type 4 som den het.
Den nye måler 475 x 177 x 160 cm, og den store akselavstanden på 270 cm påstås å gi uvanlig rommelige interiørforhold. Tre trimnivåer, to transmisjonsalternativer og fem motorer er med på listen når bilen kommer i salg i juni. Den største er en fullstendig ny 2,4-liters Multijet på 200 hester
Denne motoren er nok også en vi snart får se i større Opel-modeller. Og som takk for lånet har Fiat fått lånt et understell. New Croma er bygget på Epsilon-plattformen der vi blant annet finner Signum.
Den nye modellen, som vil debutere i Genève, står ikke på importørens liste over aktuelle modeller til Norge i år.