-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Cupra debuterer på MEB-plattformen
Når bilutstillingen i Frankfurt åpner neste uke viser Cupra en elektrisk konseptbil. De legger ikke skjul på at den skal realiseres.
Det er artig at Cupra får gå sine egne veier, og ikke bare må flikke på masseproduserte Seat-modeller. På Genève-utstillingen viste Cupra sin Formentor Concept med plug-in hybrid drivlinje.
Og så har de jo konstruert sin morsomme e-Racer som kan danne mal for en ny generasjon TCR-biler. Seat har solid erfaring på dette feltet etter ha vært aktive innen motorsport i en årrekke.
Les også: Spennende el-Born fra Seat
Men nå er altså turen kommet til Cupra Tavascan Concept – en ren elbil som er tiltenkt et segment som er beregnet å vokse raskt fremover – el-SUV.
Selvsagt vil ikke Cupra setter logoen på en hvilken som helst dusinvare – det må være noe som stemmer med merkets identitet. Oppskriften er langt fra ukjent – en SUV i sportslig innpakning som det oser kjøreglede av.
Tavascan er første Cupra til å benytte en hundre prosent elektrisk drivlinje – basert på VW-gruppen MEB-plattform. Som alle andre modeller i Seat-familien er navnet hentet fra et sted – i dette tilfellet en landsby i Pyreneene omgitt av et unikt landskap.
Konseptet har en motor på hver aksel med en samlet effekt på 306 hestekrefter. Det skal gi en akselerasjon til hundre på 6,5 sekunder.
Mer interessant er det at den skal utstyres med en batteripakke på 77 kWt som skal gi bilen en rekkevidde på inntil 450 kilometer etter WLTP-syklusen.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske data, men Seat avslører at Tavascan Concept skal realiseres i løpet av 2020, sammen med to ladbare hybrider med høye ytelser.