-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Cupra debuterer på MEB-plattformen
Når bilutstillingen i Frankfurt åpner neste uke viser Cupra en elektrisk konseptbil. De legger ikke skjul på at den skal realiseres.
Det er artig at Cupra får gå sine egne veier, og ikke bare må flikke på masseproduserte Seat-modeller. På Genève-utstillingen viste Cupra sin Formentor Concept med plug-in hybrid drivlinje.
Og så har de jo konstruert sin morsomme e-Racer som kan danne mal for en ny generasjon TCR-biler. Seat har solid erfaring på dette feltet etter ha vært aktive innen motorsport i en årrekke.
Les også: Spennende el-Born fra Seat
Men nå er altså turen kommet til Cupra Tavascan Concept – en ren elbil som er tiltenkt et segment som er beregnet å vokse raskt fremover – el-SUV.
Selvsagt vil ikke Cupra setter logoen på en hvilken som helst dusinvare – det må være noe som stemmer med merkets identitet. Oppskriften er langt fra ukjent – en SUV i sportslig innpakning som det oser kjøreglede av.
Tavascan er første Cupra til å benytte en hundre prosent elektrisk drivlinje – basert på VW-gruppen MEB-plattform. Som alle andre modeller i Seat-familien er navnet hentet fra et sted – i dette tilfellet en landsby i Pyreneene omgitt av et unikt landskap.
Konseptet har en motor på hver aksel med en samlet effekt på 306 hestekrefter. Det skal gi en akselerasjon til hundre på 6,5 sekunder.
Mer interessant er det at den skal utstyres med en batteripakke på 77 kWt som skal gi bilen en rekkevidde på inntil 450 kilometer etter WLTP-syklusen.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske data, men Seat avslører at Tavascan Concept skal realiseres i løpet av 2020, sammen med to ladbare hybrider med høye ytelser.