-
Produktsjef
Automateriell AS
-
Servicetekniker
Automateriell AS
-
Tekniker Support
Automateriell AS
-
Kundemottaker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker (tunge kjøretøy)
Nobina Norge AS
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Cupra debuterer på MEB-plattformen
Når bilutstillingen i Frankfurt åpner neste uke viser Cupra en elektrisk konseptbil. De legger ikke skjul på at den skal realiseres.
Det er artig at Cupra får gå sine egne veier, og ikke bare må flikke på masseproduserte Seat-modeller. På Genève-utstillingen viste Cupra sin Formentor Concept med plug-in hybrid drivlinje.
Og så har de jo konstruert sin morsomme e-Racer som kan danne mal for en ny generasjon TCR-biler. Seat har solid erfaring på dette feltet etter ha vært aktive innen motorsport i en årrekke.
Les også: Spennende el-Born fra Seat
Men nå er altså turen kommet til Cupra Tavascan Concept – en ren elbil som er tiltenkt et segment som er beregnet å vokse raskt fremover – el-SUV.
Selvsagt vil ikke Cupra setter logoen på en hvilken som helst dusinvare – det må være noe som stemmer med merkets identitet. Oppskriften er langt fra ukjent – en SUV i sportslig innpakning som det oser kjøreglede av.
Tavascan er første Cupra til å benytte en hundre prosent elektrisk drivlinje – basert på VW-gruppen MEB-plattform. Som alle andre modeller i Seat-familien er navnet hentet fra et sted – i dette tilfellet en landsby i Pyreneene omgitt av et unikt landskap.
Konseptet har en motor på hver aksel med en samlet effekt på 306 hestekrefter. Det skal gi en akselerasjon til hundre på 6,5 sekunder.
Mer interessant er det at den skal utstyres med en batteripakke på 77 kWt som skal gi bilen en rekkevidde på inntil 450 kilometer etter WLTP-syklusen.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske data, men Seat avslører at Tavascan Concept skal realiseres i løpet av 2020, sammen med to ladbare hybrider med høye ytelser.