-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Cupras første originale
Formentor er Cupras første egendesignede modell. Sporty, praktisk og naturligvis oppkalt etter et sted i Spania.
Cupra Formentor er et mer sportslig alternativ til volumselgeren Seat Ateca, men fortsatt praktisk nok til å fungere som familiebil.
Den er 445 cm lang, 184 cm bred og bare 151 cm høy. Likevel lover produsenten luft over hodet for samtlige passasjerer, samt et bagasjerom på 450 liter.
La oss like godt få unna dette med opprinnelsen til betegnelsen også – Kapp Formentor ligger lengst nord på Mallorca.
Cupra Formentor har 19-tommers felger og 18-tommers bremsesystem som standard, og felgene kan også leveres med kobberdekor.
Kopperfargen finner vi igjen også i det sportslige interiøret, som dekor sammen med børstet, mørktonet aluminium. Setene er trukket med skinn og kan som alternativ til sort også leveres i blått.
Øverst på dashbordet troner et 12-tommers infotainment-system som inneholder en rekke funksjoner og tilkoblingsmuligheter og selvsagt inneholder både Apple CarPlay og Android Auto.
Legg også merke til det nye sportsrattet som i tillegg til startknapp og Cupra menyknapp har innstillinger for en rekke funksjoner.
Cupra Formentor skal leveres med to alternative drivlinjer. Toppmodellen har en 2,0-liters turbomotor med 310 hester og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Firehjulsdrift sørger for å få kreftene effektivt ned i asfalten.
Som alternativ – et moment som kan gjøre bilen aktuell for Norge – kan den også leveres som ladbar hybrid der en 1,4-liters TSI-motor på 150 hk kombineres med en elmotor på 115 hk til en systemeffekt på 245 hk og et dreiemoment på 400 Nm.
Cupra antyder elektrisk rekkevidde på rundt 50 kilometer. Begge motorene leveres i kombinasjon med DSG dobbel clutch automatkasse som også kan styres via hendler på rattet.
Nye Formentor skal være leveringsklar i årets siste kvartal.