-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Cupras første originale
Formentor er Cupras første egendesignede modell. Sporty, praktisk og naturligvis oppkalt etter et sted i Spania.
Cupra Formentor er et mer sportslig alternativ til volumselgeren Seat Ateca, men fortsatt praktisk nok til å fungere som familiebil.
Den er 445 cm lang, 184 cm bred og bare 151 cm høy. Likevel lover produsenten luft over hodet for samtlige passasjerer, samt et bagasjerom på 450 liter.
La oss like godt få unna dette med opprinnelsen til betegnelsen også – Kapp Formentor ligger lengst nord på Mallorca.
Cupra Formentor har 19-tommers felger og 18-tommers bremsesystem som standard, og felgene kan også leveres med kobberdekor.
Kopperfargen finner vi igjen også i det sportslige interiøret, som dekor sammen med børstet, mørktonet aluminium. Setene er trukket med skinn og kan som alternativ til sort også leveres i blått.
Øverst på dashbordet troner et 12-tommers infotainment-system som inneholder en rekke funksjoner og tilkoblingsmuligheter og selvsagt inneholder både Apple CarPlay og Android Auto.
Legg også merke til det nye sportsrattet som i tillegg til startknapp og Cupra menyknapp har innstillinger for en rekke funksjoner.
Cupra Formentor skal leveres med to alternative drivlinjer. Toppmodellen har en 2,0-liters turbomotor med 310 hester og et dreiemoment på 400 Newtonmeter. Firehjulsdrift sørger for å få kreftene effektivt ned i asfalten.
Som alternativ – et moment som kan gjøre bilen aktuell for Norge – kan den også leveres som ladbar hybrid der en 1,4-liters TSI-motor på 150 hk kombineres med en elmotor på 115 hk til en systemeffekt på 245 hk og et dreiemoment på 400 Nm.
Cupra antyder elektrisk rekkevidde på rundt 50 kilometer. Begge motorene leveres i kombinasjon med DSG dobbel clutch automatkasse som også kan styres via hendler på rattet.
Nye Formentor skal være leveringsklar i årets siste kvartal.