Satser mer på Kia og Daihatsu

Bertel O. Steen-konsernet satser på å videreutvikle bilmerket Kia i Norge. Bilkonsernet har tidligere orientert om ytterligere satsning på importørsiden. Ny Kia-direktør er utnevnt fra 1. januar 2005, og flere nyansettelser er på trappene. Nå styrker Bertel O. Steen seg også på detaljsiden, og Knut Haram (41) er ansatt som ansvarlig for Kia og Daihatsu Detalj.

Publisert Sist oppdatert

- Kia er det raskest voksende bilmerket i Europa. Fortløpende lanseres nå nye og spennende bilmodeller som underbygger Kias profil som ”Young, Sporty and Friendly”. Bertel O. Steen viderefører denne satsningen i Norge, og målet er at Kia årlig skal selge 3 000 nye biler i Norge innen 2009.

- Med bakgrunn i satsningen på Kia agenturet, har vi også besluttet å øke vår involvering på forhandlersiden, sier Pål Øystein Stormorken, direktør for Bertel O. Steen Detalj. Kia og Daihatsu Detalj vil bli utviklet som en parallell enhet til Bertel O. Steen Detalj, som omfatter alle Bertel O. Steen-eide forhandlere i Norge.

- Vi har et langsiktig perspektiv på denne satsningen, sier Pål Øystein Stormorken.

For å lede satsningen på egne Kia og Daihatsu-forhandlere er Knut Haram ansatt i en nyopprettet stilling som ansvarlig for Kia og Daihatsu Detalj. Knut har jobbet i Bertel O. Steen siden 1990, de siste årene som senior rådgiver innenfor forretningsutvikling. Han tiltrer stillingen 1. januar 2005.

Bertel O. Steen eier i dag landets største Kia og Daihatsu-forhandler; Kia og Daihatsu Oslo. Knut Haram går nå inn som styreleder for Oslo-forhandleren.

- Vi vil bygge videre på de positive erfaringene vi har med Kia og Daihatsu Oslo og forhandlerdrift generelt, sier Knut Haram.

Powered by Labrador CMS