-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Daihatsu YRV
Med YRV – Young Recreational Vehicle – frir Daihatsu til ungdommen.
Først publisert i BIL 5 - 2001.
Daihatsu YRV plasserer seg i en nisje hvor den har liten konkurranse fra andre firehjulstrekkere. Suzuki-modellene Wagon R, Jimny og Ignis er kortere, billigere og har mindre utstyr. Mitsubishi Pajero Pinin og Volkswagen Golf 4Motion er begge større og vesentlig dyrere.
I Daihatsu YRV finner vi et ryddig og tiltalende dashbord og instrumentpanel. Setene er gode selv om sitteputene er i korteste laget til å gi fullgod lårstøtte. En uvanlig bred B-stolpe hindrer noe av sikten på skrå bakover til høyre. Gearskiftet er presist og behagelig. Styringen er noe ufølsom rundt nullpunktet, men langt fra slaskete.
Et særtrekk ved bilen er at baksetene er montert 7,5 cm høyere enn forsetene. Dette betyr at passasjerene både får mer komfortabel sittestilling og bedre utsyn, en fordel ikke minst for barn som lett blir bilsyke. Hvis det er fritt for bagasje bak, kan seteryggene i baksetet legges trinnvis bakover til liggestilling.
Støydempingen kan bli bedre. Ved vanlig landeveiskjøring er ikke motorstøyen ubehagelig, det er hjulstøyen som dominerer. På dårligere underlag sørger den meget faste fjæringen for at slag forplanter seg til karosseri og seter i form av både støy og vibrasjoner. Her har Daihatsu en jobb å gjøre.
DAIHATSU YRV:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1298 ccm. Effekt: 64 kW (87 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 120 Nm v/3200 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 165/65R14.
Mål: Lengde: 376,5 cm. Bredde: 162,0 cm. Høyde: 155,0 cm. Akselavstand: 235,5 cm. Sporvidde f/b: 139,5/136,0 cm.
Egenvekt m/fører: 1017 kg. Tillatt totalvekt: 1420 kg. Maks vogntogvekt: 2420 kg. Maks taklast: 50 kg.
Bagasjerom: 165 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 - 100: 11,1 sek
Toppfart: 173 km/t
Forbruk bykjøring: 0,96 l/mil
Forbruk landevei: 0,57 l/mil
Forbruk snitt: 0,71 l/mil
Pris: kr. 189.000,-
Forbruk i følge 93/116/EU.