-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Daihatsu YRV
Med YRV – Young Recreational Vehicle – frir Daihatsu til ungdommen.

Først publisert i BIL 5 - 2001.
Daihatsu YRV plasserer seg i en nisje hvor den har liten konkurranse fra andre firehjulstrekkere. Suzuki-modellene Wagon R, Jimny og Ignis er kortere, billigere og har mindre utstyr. Mitsubishi Pajero Pinin og Volkswagen Golf 4Motion er begge større og vesentlig dyrere.
I Daihatsu YRV finner vi et ryddig og tiltalende dashbord og instrumentpanel. Setene er gode selv om sitteputene er i korteste laget til å gi fullgod lårstøtte. En uvanlig bred B-stolpe hindrer noe av sikten på skrå bakover til høyre. Gearskiftet er presist og behagelig. Styringen er noe ufølsom rundt nullpunktet, men langt fra slaskete.
Et særtrekk ved bilen er at baksetene er montert 7,5 cm høyere enn forsetene. Dette betyr at passasjerene både får mer komfortabel sittestilling og bedre utsyn, en fordel ikke minst for barn som lett blir bilsyke. Hvis det er fritt for bagasje bak, kan seteryggene i baksetet legges trinnvis bakover til liggestilling.
Støydempingen kan bli bedre. Ved vanlig landeveiskjøring er ikke motorstøyen ubehagelig, det er hjulstøyen som dominerer. På dårligere underlag sørger den meget faste fjæringen for at slag forplanter seg til karosseri og seter i form av både støy og vibrasjoner. Her har Daihatsu en jobb å gjøre.
DAIHATSU YRV:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1298 ccm. Effekt: 64 kW (87 hk) v/6000 o/min. Dreiemoment: 120 Nm v/3200 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 165/65R14.
Mål: Lengde: 376,5 cm. Bredde: 162,0 cm. Høyde: 155,0 cm. Akselavstand: 235,5 cm. Sporvidde f/b: 139,5/136,0 cm.
Egenvekt m/fører: 1017 kg. Tillatt totalvekt: 1420 kg. Maks vogntogvekt: 2420 kg. Maks taklast: 50 kg.
Bagasjerom: 165 liter (VDA).
Tankvolum: 50 liter.
Aks. 0 - 100: 11,1 sek
Toppfart: 173 km/t
Forbruk bykjøring: 0,96 l/mil
Forbruk landevei: 0,57 l/mil
Forbruk snitt: 0,71 l/mil
Pris: kr. 189.000,-
Forbruk i følge 93/116/EU.