-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Menigheten venter på denne
Et britisk ikon skal snart gjenoppstå, men den blir ikke like erkebritisk som tidligere.
Defender er det nærmeste man kommer den originale Land Rover, og akkurat som Jeep Wrangler og Geländewagen har den sin trofaste fanskare som venter spent på det kommende generasjonsskiftet.
Det er for sent å skaffe seg forgjengeren som ny, den siste forlot samlebåndet i 2016. Men det har stadig trillet ut noen begrensede opplag, lenge etter det.
Vi skrev ganske inngående om bilen i desember, men har nå fått tilgang til nye og bedre bilder av en bil under testing på Nürburgring, samtidig som det stadig lekker ut ny informasjon.
Det siste går på at bilen skal bygges i tre lengder. De to første, 90 og 110, skal lanseres inneværende år som 2020-modeller.
Tredørsutgaven Defender 90 får ifølge ulike kilder en lengde på drøye 4,3 meter, en markant økning fra forgjengerens snaue fire meter. Denne kan leveres med fem eller seks seter, hvilket må bety tre foran.
En femdørs 110 kan leveres i utgaver med 5, 6 eller 7 seter, og får en lengde på cirka 475 cm. Begge varianter er en millimeter under to meter brede, og de strekker seg drøyt 190 cm over havet.
En tredje variant med betegnelse 130 er også under utvikling for lansering et par år senere. Nå snakker vi totallengde på 514 cm over en akselavstand på 302 cm, identisk med 110-versjonen. Denne skal tilbys med inntil åtte seter.
Men nå kommer noe jeg gruer meg til å fortelle de mest konservative av dere: Defender skal ikke lenger produseres i England som tidligere, nei nå flyttes produksjonen til Slovakia.
Der har Jaguar Land Rover en topp moderne fabrikk som ble åpnet for noen måneder siden.
Neste Defender skal bygges på en ny plattform med betegnelse D7u. Den benyttes allerede for Discovery som også bygges ved den samme fabrikken.
På motorfronten vil Land Rover ifølge Autocar tilby D200, D240 og D300 til de som foretrekker diesel, de to første firere, sistnevnte rekkesekser.
Bensinalternativene er P300, P400 og P400e Plug-in, alle rekkeseksere og sistnevnte, som du har forstått, en ladbar hybrid.
Nye Defender skal lanseres i løpet av året, så det er ikke lenge til vi får se hva som skjuler seg under kamuflasjen. I mellomtiden kan du jo også ta en titt på Lego-modellen som nylig dukket opp i sosiale media. Eller spole tilbake til konseptene som ble vist i 2011. Da antydet man ny Defender om fire år.