-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Defender i XXL-versjon
Land Rover Defender selges allerede i to ulike lengder, 90 og 110, men minst en versjon til er under utvikling. Her blir det godt med plass.
I Norge er det primært den lange Defender 110 med fire dører som selges, og mange nøyer seg med to seter og velger varebilversjonen for å komme gunstig ut med hensyn til avgifter.
Men noen storselger er den ikke – hittil i år er det ifølge OFV registrert 21 nye Defender personbiler og 60 varebiler. Med unntak av én bil er samtlige varebiler utstyrt med dieselmotor, mens 12 av personbilkundene har valgt ladbar hybrid.
Nå har våre fotografer kommet over en tredje variant som er under utvikling – Defender 130. I tillegg til lang akselavstand har denne som bildene viser et solid overheng bak.
Mens en Defender 110 har en lengde på 475 cm vil nykommeren strekke seg hele 510 cm – nok til at den kan frakte inntil 8 personer i tillegg til bagasje. Nå har riktignok 110-utgaven mulighet for 7 seter, men de to bakerste er små og best egnet for barn.
Trolig vil Land Rover kun tilby den lengste versjonen i de mest luksuriøse utstyrsnivåene, men om den bygges om til varebil (hvorfor ikke?) og tilbys som ladbar hybrid kan den likevel bli et interessant alternativ for norske Defender-tilhengere.
Land Rover har allerede antydet at en dobbel-kabin pickup er under utvikling som et fjerde alternativ, og den vil trolig få minst tilsvarende lengde som Defender 130.
Defender 130 kommer tidligst på markedet neste år, og en pickup ligger trolig enda lengre frem i tid.