-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Defender i XXL-versjon
Land Rover Defender selges allerede i to ulike lengder, 90 og 110, men minst en versjon til er under utvikling. Her blir det godt med plass.
I Norge er det primært den lange Defender 110 med fire dører som selges, og mange nøyer seg med to seter og velger varebilversjonen for å komme gunstig ut med hensyn til avgifter.
Men noen storselger er den ikke – hittil i år er det ifølge OFV registrert 21 nye Defender personbiler og 60 varebiler. Med unntak av én bil er samtlige varebiler utstyrt med dieselmotor, mens 12 av personbilkundene har valgt ladbar hybrid.
Nå har våre fotografer kommet over en tredje variant som er under utvikling – Defender 130. I tillegg til lang akselavstand har denne som bildene viser et solid overheng bak.
Mens en Defender 110 har en lengde på 475 cm vil nykommeren strekke seg hele 510 cm – nok til at den kan frakte inntil 8 personer i tillegg til bagasje. Nå har riktignok 110-utgaven mulighet for 7 seter, men de to bakerste er små og best egnet for barn.
Trolig vil Land Rover kun tilby den lengste versjonen i de mest luksuriøse utstyrsnivåene, men om den bygges om til varebil (hvorfor ikke?) og tilbys som ladbar hybrid kan den likevel bli et interessant alternativ for norske Defender-tilhengere.
Land Rover har allerede antydet at en dobbel-kabin pickup er under utvikling som et fjerde alternativ, og den vil trolig få minst tilsvarende lengde som Defender 130.
Defender 130 kommer tidligst på markedet neste år, og en pickup ligger trolig enda lengre frem i tid.