-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Brede eller smale dekk?
Et av de mest vanlige spørsmålene ved valg av vinterdekk har tradisjonelt vært om man skal velge smale eller brede dekk for vinterkjøringen. Begge alternativer har sine tilhengere, men egentlig er svaret enkelt, ifølge Nokian.

Blant de påstandene som har levd lengst, er for eksempel den om at bare de smaleste vinterdekkene gir skikkelig fremkommelighet i snø.
Dette hadde nok noe for seg for 30-40 år siden (eller tidligere), men det noen glemmer, er at det har skjedd en liten teknisk revolusjon med både biler og dekkvalitet i mellomtiden. Samtidig har også vintrene endret karakter, slik at kravene til gode og effektive vinterdekk i dag er ganske annerledes enn den gang.
I dagens virkelighet vil moderne lavprofildekk være bedre enn smalere dekk i så godt som alle disipliner. Med kortere og bredere fotavtrykk vil lavprofildekket være klart best både på trekkevne på snø, sidegrep og bremseevne på snø og is, og på sporfølsomhet. Ekstra smale dekk vil stort sett bare hevde seg bedre i snøslaps, og taper altså ellers på alle fronter.
Og er du ennå i tvil: Følg bilprodusentens anbefalinger for din modell.