-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Har du nok mønster?
Vinteren står for tur og mange bytter til vinterdekk i disse dager. Men bare halvparten av oss vet hva som er minste tillatte mønsterdybde på vinterdekkene viser en fersk undersøkelse.

Det er Continental Dekk som har gjennomført undersøkelsen i samarbeid med Infact.
Tusen personer av begge kjønn fra hele landet har svart på spørsmålene, og kun 49,4% visste at minste tillatte mønsterdybde på vinterdekkene er 3 millimeter.
- Dette er skremmende tall når vi vet hvor viktig mønsterdybde er for sikkerheten på veien, sier teknisk sjef hos Continental Dekk Norge, Frank Larsen.
Mens minste tillatte mønsterdybde i sommerperioden er 1,6 millimeter, er det altså 3 millimeter som gjelder for kjøretøy som er under 3500kg i vinterperioden.
- På vinteren er det vanlig å kjøre på snø og slaps, og det er ekstremt viktig med god nok mønsterdybde. Et dekk med fire millimeter mønsterdybde vil på snøunderlag kunne ha hele 40 % lengre bremselengde enn et nytt dekk med åtte millimeter mønsterdybde.
- Derfor anbefaler vi i Continental å skifte vinterdekk ved fire millimeter da dekkegenskapene også reduseres dramatisk fra fire til minste lovlige grense på tre millimeter, sier Larsen.
Undersøkelsen fra Infact viser at menn har bedre kjennskap til minste tillatte mønsterdybde enn kvinner. 60,5 % av alle menn vet at 3 millimeter er minimum, mens kun 37,5% av kvinnene vet det samme.
Undersøkelsen viser videre at kunnskapen om mønsterdybde er ganske jevnt fordelt når det kommer til alder, men at folk i Oslo har langt lavere kunnskap om dette enn resten av landet.
I Oslo er det kun 34,7% som vet riktig svar, mens snittet for resten av landet ligger på rundt 50%.
- Å ikke ha god nok mønsterdybde på vinterdekkene kan bety liv eller død i en situasjon hvor man for eksempel må bråbremse for et barn som plutselig kommer ut i veibanen, sier Frank Larsen.