-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tid for vinterdekk
Nye vinterdekk bør kjøres inn på isfri vei om de skal yte sitt beste når vinteren kommer. Bruk høstferien til å forberede vinteren og få på vinterdekkene.

Selv om grensen for å kjøre med piggdekk er 1. november i Sør-Norge, bør du som regner med å møte snø og is på fjellet i høstferien sko bilen deretter. Når temperaturen faller under syv grader bremser vinterdekk bedre enn tilsvarende sommerdekk, mener Michelin.
– Mange venter til snøen legger seg, men det er bedre å skifte til vinterdekk nå før isen kommer, sier Frode Abrahamsen i Michelin Norge. – Nye vinterdekk har en glatt hinne som skal kjøres opp og bli litt ru før isen melder seg.
– Husk at mønsterdybden for vinterdekkene skal ha minst 3 millimeter mønsterdybde, fortsetter Abrahamsen. – Valget mellom pigg og piggfritt avhenger av hver enkelt bilists behov, men våre mange forhandlere gir gjerne råd og tips!
Kjører du mest i byen eller mest på landevei? Skal du på fjellferie eller holder du deg i lavlandet? Dette og andre spørsmål avgjør hva du helst bør velge.
Fire tips for riktig dekkskift:
1. Mønsterdybde over 3 millimeter
Lovens krav til mønsterdybde er minst tre millimeter, men allerede ved fem millimeter mønsterdybde øker bremselengde og risiko for vannplaning vesentlig.
2. Sjekk dekktrykket
For lavt lufttrykk gir dårligere kjøreegenskaper, høyere drivstofforbruk og sliter ut dekket mye raskere. Kontroller lufttrykket med kalde dekk, etter et par kilometers kjøring har dekkene omtrent 0,3 bar høyere lufttrykk enn det som står i instruksjonsboken.
3. Skift dekk i tide
Skift til vinterdekk før den første isen. Gummiblandingen i sommerdekkene blir hard når temperaturen faller under syv grader, noe som gir mye lengre bremsestrekning enn vinterdekk.
4. ”Kjør inn” nye vinterdekk
Nye vinterdekk har et glatt belegg som må slites av slik at gummien får en ru overflate, samtidig som eventuelle pigger setter seg best mulig fast i dekket. Akselerer og brems mykere enn vanlig de første 50-100 milene.