-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Continental med ny løsning på piggdekk
Dekkprodusenten Continental lanserer nå en ny type piggdekk som skal være mer effektive og bedre for miljøet.

ContiFlexStud kaller de teknologien med en pigg som består av en metallpinne og en gummistamme. Den nye piggteknologien gir bedre veigrep, mindre støy og mindre slitasje på asfalten.
Med den nye teknologien hevder Continental å ha gjort betydelige fremskritt når det gjelder den aktive sikkerheten og ytelsen til vinterdekk. Den nye teknologien har en rekke fordeler.
– Tradisjonelle pigger vil ikke kunne trenge helt gjennom isen på veioverflaten fordi den stive aluminiumstammen forhindrer dette, sier Marco Gellings, leder for vinterdekkutvikling hos Continental.
– En gummistamme og metallpigg gjør det mulig for piggen å stikke dypere ned i isen, og således blir veigrepet bedre. Dessuten mister man langt færre pigger enn på tradisjonelle piggdekk, konstaterer han.
Studier Continental har gjennomført viser at de nye piggdekkene gir sju prosent bedre grep på is. I tillegg er knastene vulkanisert inn i dekket i produksjonsfasen, noe som gjør at piggene sitter mye bedre fast.
Det medfører at man mister langt færre pigger enn ved tradisjonelle piggdekk. Dermed holder piggdekkene lengre enn tidligere.
– I tillegg viser studier vi har gjennomført at veislitasjen blir 20 prosent mindre på grunn av de fleksible gummistammene. Støyen blir også mindre med disse piggene, forklarer produktsjef hos Continental Dekk Norge, Knut Knudsen.
Continental skal i vinter i gang med testing av den nye piggteknologien på sitt piggdekk IceContact 2 i dimensjonen 235/45/18 i Norge. Dekket er allerede testet av blant annet taxisjåfører i Sverige med strålende tilbakemeldinger.