-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Continental med ny løsning på piggdekk
Dekkprodusenten Continental lanserer nå en ny type piggdekk som skal være mer effektive og bedre for miljøet.

ContiFlexStud kaller de teknologien med en pigg som består av en metallpinne og en gummistamme. Den nye piggteknologien gir bedre veigrep, mindre støy og mindre slitasje på asfalten.
Med den nye teknologien hevder Continental å ha gjort betydelige fremskritt når det gjelder den aktive sikkerheten og ytelsen til vinterdekk. Den nye teknologien har en rekke fordeler.
– Tradisjonelle pigger vil ikke kunne trenge helt gjennom isen på veioverflaten fordi den stive aluminiumstammen forhindrer dette, sier Marco Gellings, leder for vinterdekkutvikling hos Continental.
– En gummistamme og metallpigg gjør det mulig for piggen å stikke dypere ned i isen, og således blir veigrepet bedre. Dessuten mister man langt færre pigger enn på tradisjonelle piggdekk, konstaterer han.
Studier Continental har gjennomført viser at de nye piggdekkene gir sju prosent bedre grep på is. I tillegg er knastene vulkanisert inn i dekket i produksjonsfasen, noe som gjør at piggene sitter mye bedre fast.
Det medfører at man mister langt færre pigger enn ved tradisjonelle piggdekk. Dermed holder piggdekkene lengre enn tidligere.
– I tillegg viser studier vi har gjennomført at veislitasjen blir 20 prosent mindre på grunn av de fleksible gummistammene. Støyen blir også mindre med disse piggene, forklarer produktsjef hos Continental Dekk Norge, Knut Knudsen.
Continental skal i vinter i gang med testing av den nye piggteknologien på sitt piggdekk IceContact 2 i dimensjonen 235/45/18 i Norge. Dekket er allerede testet av blant annet taxisjåfører i Sverige med strålende tilbakemeldinger.