-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Løvetann blir dekk
Nå kan ugresset i hagen din bli til noe nyttig. Dekkfabrikanten Continental eksperimenterer med bildekk laget av løvetann.
Continental Dekk står på randen av et gjennombrudd med sitt utviklingsprosjekt for gummi laget av løvetann. I de senere årene har Continental, sammen med Fraunhofer Instituttet i Aachen, klart å produsere høyverdig gummi fra løvetann i laboratoriet.
- Vi investerer stort i dette prosjektet fordi vi er overbevist om at det vil være i stand til ytterligere forbedre vår dekkproduksjon i det lange løp, forklarer Nikolai Setzer hos Continental.
Produksjon av gummi fra løvetann er langt mindre væravhengig enn produksjon fra gummitrær, og løvetann kan dessuten plantes nær sagt hvor som helst.
- Vi kan dyrke avlinger med løvetann nær våre produksjonssteder, og dermed spare miljøet på grunn av langt mindre logistikk, forklarer Nikolai Setzer hos Continental.
De første testdekkene med gummi laget av løvetann er planlagt testet på vanlige veier.
- Vi har bygget opp en stor kompetanse innen løvetanndyrking de siste årene, og gummien produsert fra løvetann er faktisk mer robust enn gummien fra gummitrær. Med denne teknologien tar vi et langt steg mot vår mål om å produsere dekk helt uten bruk av fossile materialer, sier Frank Larsen, teknisk sjef hos Continental Dekk Norge.