-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Løvetann blir dekk
Nå kan ugresset i hagen din bli til noe nyttig. Dekkfabrikanten Continental eksperimenterer med bildekk laget av løvetann.

Continental Dekk står på randen av et gjennombrudd med sitt utviklingsprosjekt for gummi laget av løvetann. I de senere årene har Continental, sammen med Fraunhofer Instituttet i Aachen, klart å produsere høyverdig gummi fra løvetann i laboratoriet.
- Vi investerer stort i dette prosjektet fordi vi er overbevist om at det vil være i stand til ytterligere forbedre vår dekkproduksjon i det lange løp, forklarer Nikolai Setzer hos Continental.
Produksjon av gummi fra løvetann er langt mindre væravhengig enn produksjon fra gummitrær, og løvetann kan dessuten plantes nær sagt hvor som helst.
- Vi kan dyrke avlinger med løvetann nær våre produksjonssteder, og dermed spare miljøet på grunn av langt mindre logistikk, forklarer Nikolai Setzer hos Continental.
De første testdekkene med gummi laget av løvetann er planlagt testet på vanlige veier.
- Vi har bygget opp en stor kompetanse innen løvetanndyrking de siste årene, og gummien produsert fra løvetann er faktisk mer robust enn gummien fra gummitrær. Med denne teknologien tar vi et langt steg mot vår mål om å produsere dekk helt uten bruk av fossile materialer, sier Frank Larsen, teknisk sjef hos Continental Dekk Norge.