-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
To gode race for Dennis Hauger
Dennis Hauger kjørte inn til sjetteplass og fikk med seg viktige poeng fra dagens løp på Red Bull Ring i Østerrike. Men helgen startet langt fra optimalt.
Oppdatert kl. 19.30
Fredagens kvalifisering ble en nedtur for den norske Formel 2-føreren som kun satte 15. beste tid og dermed fikk et vanskelig utgangs punkt for begge helgens løp. Det er tett mellom de beste, så Dennis var bare 6-7 tideler bak bestetiden, men dette er «et hav» i Formel 2.
– Det er vanskelig å forstå den dårlige plasseringen. Jeg føler jeg kjører helt på grensen og har ingen stor ubalanse i bilen, men rundetidene er dårlige. Vi gjorde et par endringer på bilen midt i treningspasset i morges og avsluttet det på sjetteplass, sa Dennis.
– Til kvalifiseringen endret forholdene seg en god del med mye mer vind, vi gikk fra medium til supersoft dekk, det var mye varmere og lå et belegg med gummi fra Formel 1-treningen på banen.
I sprintløpet lørdag kom Dennis seg helskinnet gjennom en kaotisk førsterunde. Han fant raskt en god rytme og avanserte forbi teamkollega Daruvala og nærmet seg en gruppe med fire biler. Men så oppsto en situasjon etter Virtual Safety Car som stakk kjepper i hjulene for Dennis.
– Jeg hadde egentlig grei flyt, men like før VSC opphørte tok jeg igjen Liam Lawson som hadde et teknisk problem og kjørte sakte. Jeg var veldig usikker på om jeg kunne kjøre forbi ham og tapte dessverre et par sekunder på det, forklarer Dennis.
Etter denne episoden var avstanden til de foran for stor til videre avansement, men Dennis kjørte inn til tiendeplass og klatret siden til niende da Iwasa som lå på plassen foran Dennis ble ilagt en tidsstraff etter løpet. Dessverre er det kun de åtte beste som får poeng i sprintløpet.
Foran søndagens løp var det vått på banen, men den var i ferd med å tørke og vi opplevde dermed at de fremste førerne i feltet startet på regndekk mens de fleste lenger bak valgte slicks. Dennis’ team, Prema gikk for slicks for begge førerne, og det skulle vise seg å være et smart valg.
Dennis fikk en god start og var en periode helt oppe på tredjeplass, men et uheldig depotstopp gjorde at han mistet en del plasseringer og ramlet ut av topp-ti-listen. Men nordmannen avanserte runde for runde selv om han slet med dekkene mot slutten av løpet.
Han passerte målstreken på syvendeplass, men ble etter løpet flyttet til sjetteplass da førere foran ham ble ilagt tidsstraffer. En meget bra innsats av Dennis fra et dårlig utgangspunkt ble dermed belønnet med viktige poeng.
– Vi gjorde en god jobb i starten, men tapte dessverre mye tid på depotstoppet som gjorde det vanskelig å avansere videre. I tillegg slet både jeg og teamkompis Jehan på medium dekkene etter stoppet, så det er ting vi må se på før neste runde, sier Dennis.
Dennis ligger etter helgen på niendeplass i sammendraget med 63 poeng, men det er kort vei opp til dagens vinner, Richard Verschur, som ligger på femteplass med 70 poeng.
Neste gang Dennis skal i aksjon er om to uker i Frankrike Grand Prix på Paul Ricard-banen.
PS!
Etter løpet ble vinneren, Richard Verschoor, disket da han ikke hadde de påkrevde 800 gram bensin igjen på tanken til at FIA kunne foreta sjekk av drivstoffet. Verschoor stoppet på seiersrunden og dommerne klarte kun å hente ut 31,3 gram fra tanken.
I tillegg fikk Dennis’ teamkollega, Jehan Daruvala en tidsstraff på 20 sekunder siden teamet hadde forsøkt å tørke asfalten i hans depot før løpet startet.
Dermed gikk seieren til Logan Sargeant mens Enzo Fittipaldi fikk andreplass og Roberto Merhi ble nummer tre. Dennis klatret til fjerdeplass og avanserte med det til syvendeplass i sammendraget med 67 poeng.