-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford Fusion: En nær fremtid?
Selvsagt legger Ford hovedtyngden på sin nye Fiesta som de debuterer i Frankfurt. De har lovet at Fiesta-familien etter hvert skal bli omfattende, og kanskje skal Fusion inngå i denne?
Konseptbilen er utstyrt med en turboladet DISI direkteinnsprøytet bensinmotor som prioriterer lavt forbruk uten at det går på bekostning av ytelsene. Den kompakte motoren veier bare 100kg, er på 1,1-liter, men yter likevel imponerende 110hk og har et dreiemoment på 160Nm. Den er utstyrt med Durashift EST manuell gearkasse som er enkel å betjene samtidig som den bidrar til bilens lave forbruk.
Hi-Tech
Interiøret i Fusion byr på moderne teknologi i form av et avansert navigasjonssystem med nye telematikk-funksjoner og et avansert multimedia underholdningssystem. Systemet gir real time oppdateringer om trafikk og parkeringsforhold i området hvor du befinner deg. Det kan også levere informasjon om for eksempel flytider slik at du blir forhåndsvarslet dersom flyet du skal reise med er forsinket.
Baksetepassasjerens interesser er også vel ivaretatt i Fusion. Mens føreren konsentrerer seg om trafikken kan baksetepassasjerene hygge seg med filmer, spill eller tilgang til Internett. Hver av passasjerene i baksetet kan velge sitt individuelle program via DVD/video, spill eller Internett. To høyoppløselige LCD-skjermer er integrert i forseteryggene.
Fusion-konseptet demonstrerer også en ny xenonlys teknikk fra Hella. Både fjern- og nærlys henter sine stråler fra samme lyskilde, noe som gir lavere strømforbruk, nye designmuligheter og samme lyskarakteristikk for nær- og fjernlysene.
Fusion er absolutt en bil i tiden, og blir mottagelsen god nok i Frankfurt ser jeg ikke bort fra at noe i nærheten av denne kommer i produksjon innen overskuelig fremtid.