-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Ford Fusion: En nær fremtid?
Selvsagt legger Ford hovedtyngden på sin nye Fiesta som de debuterer i Frankfurt. De har lovet at Fiesta-familien etter hvert skal bli omfattende, og kanskje skal Fusion inngå i denne?
Konseptbilen er utstyrt med en turboladet DISI direkteinnsprøytet bensinmotor som prioriterer lavt forbruk uten at det går på bekostning av ytelsene. Den kompakte motoren veier bare 100kg, er på 1,1-liter, men yter likevel imponerende 110hk og har et dreiemoment på 160Nm. Den er utstyrt med Durashift EST manuell gearkasse som er enkel å betjene samtidig som den bidrar til bilens lave forbruk.
Hi-Tech
Interiøret i Fusion byr på moderne teknologi i form av et avansert navigasjonssystem med nye telematikk-funksjoner og et avansert multimedia underholdningssystem. Systemet gir real time oppdateringer om trafikk og parkeringsforhold i området hvor du befinner deg. Det kan også levere informasjon om for eksempel flytider slik at du blir forhåndsvarslet dersom flyet du skal reise med er forsinket.
Baksetepassasjerens interesser er også vel ivaretatt i Fusion. Mens føreren konsentrerer seg om trafikken kan baksetepassasjerene hygge seg med filmer, spill eller tilgang til Internett. Hver av passasjerene i baksetet kan velge sitt individuelle program via DVD/video, spill eller Internett. To høyoppløselige LCD-skjermer er integrert i forseteryggene.
Fusion-konseptet demonstrerer også en ny xenonlys teknikk fra Hella. Både fjern- og nærlys henter sine stråler fra samme lyskilde, noe som gir lavere strømforbruk, nye designmuligheter og samme lyskarakteristikk for nær- og fjernlysene.
Fusion er absolutt en bil i tiden, og blir mottagelsen god nok i Frankfurt ser jeg ikke bort fra at noe i nærheten av denne kommer i produksjon innen overskuelig fremtid.