-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
To L.A. design-vinnere
Vi har tidligere fortalt om, og vist eksempler på, The Ultimate L.A. Machine. Det temaet bilutstillingen i Los Angeles ba lokale styling studioer fantasere over. Det skulle velges en vinner, man måtte premiere to.
11 velkjente produsenter lot sine California-designere fantasere over denne spennende oppgaven, og alle utkastene er stilt ut på bilutstillingen i Los Angeles, som foregår nå. Tre kjente designere dannet en jury som skulle dele ut bestemannspremie. De fikk imidlertid store problemer, og kunne ikke bestemme seg før de gjorde om på rammene og delte ut en premie til hverdagsbilen og en til week-end bilen.
Nå skal jeg med en gang innrømme at selv om jeg har fått beskjed om hvilke som er vinnerne, kan ikke jeg fortelle hvilken som er hverdagsbilen og hvilken som applauderes for helge-egenskapene.
Mest fornuftig er det kanskje å tro at VW-utgaven er hverdagsbilen, men da forutsetter vi at du har et party hver eneste dag. For her har vi en glasstopp, lukket, assymetrisk bil som Reto Brun, VW-designer fra Simi Valley-studioet, beskriver som et bevegelig interiør som er stort nok, og bygget til, at du kan ha et skikkelig party ombord og glemme at du sitter låst fast i verdens trafikkork.
I det hele tatt er biler som jobber med at du skal få maksimalt utbytte av den tiden du sitter fast i trafikken et hett tema.
Så bortsett fra det med Party er VW-limousinen kandidat for hverdag/arbeidsreisebilen. Ikke minst fordi den andre vinneren, Dodge Superbee som er tegnet av 31 år gamle Brian Nielander, ser ut som Big Daddy Roth møter Formel 1. Du vet ikke hvem Big Daddy Roth er? Da vet du heller ikke hva California Custom er. For der er han konge.
2-liters V8-motor i en naken ramme med hotrod karosseri, og det hele veier bare
Vi skal nok ta oss tid til å vise de andre vinnerne med tid og stunder også. Men slår bare fast at dette, og andre design-initiatv, kan være med for å få satt Los Angeles på kartet igjen. Som bilutstillingsarena. Det er vel ikke første gang dere har merket en undertone av håp fra en som aldri vil finne på å dra til Detroit midt på vinteren. Spesielt ikke når det også er NHL-stopp!