-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Real American Concept
Ford har tatt utgangspunkt i sin velvoksne Explorer Sport Trac SUT og gjort den enda større og kraftigere. En ekte dream machine for svært mange amerikanere.
Explorer har vært gjenstand for en del skriverier de siste årene, ikke minst etter at en del biler av denne typen – ofte skodd med Firestone dekk - var involvert i alvorlige ulykker. Men Explorer har også toppet den amerikanske salgsstatistikken i en årrekke og er drømmebilen med stor D for en mengde amerikanere. Explorer Sport Trac er en spesialutgave med lasteplan, i følge Ford den aller første SUT (Sport Utility Truck).
Stabilitet
Til Detroit-utstillingen i januar har Ford med seg konseptbilen Explorer Sport Trac som gir et hint om neste generasjon av modellen som har vært på markedet siden 2001. For sikkerhets skyld er konseptbilen utstyrt med Roll Stability Control, et Ford-utviklet stabilitetssystem som i løpet av 2005 blir å finne på en halv million SUVer.
Systemet er i følge Ford bedre enn noe annet på markedet og skal i løpet av millisekunder fange opp signaler og sette inn mottiltak ved minste antydning til en rundvelt. Systemet er allerede på plass i Volvo XC90 og Lincoln-SUVer og blir også tilgjengelig for Fords konkurrenter på lisens-basis.
Konseptbilen har et mer rommelig interiør enn dagens modell, og den har også fått økt lastekapasitet. Den er strukket 5 tommer i lengden og 2 tommer i bredden. I tillegg er den 2 tommer lavere, og dermed mer urban. Innendørs er det plass til fire personer i hver sin komfortable stol.
Explorer Sport Trac Concept har en 4,6-liters V8 motor som påstås å være miljøvennlig (i amerikansk målestokk). Foreløpig konsept, men mye av teknologien er altså på vei til markedet.